Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, January 1, 2012

Kicap.


Dapur basah saya agak terbuka.
(Sebenarnya ruang ampaian yg saya jadikan dapur basah).
Maka tikus ada saja yg tersesat kesini.
Bagi racun, lenyaplah sekejap.
Nanti ada lah balik.
Sekarang tak ada tikus yg berani singgah.
Saya guna 'Kicap'
Letak Kicap disitu tikus tak berani datang.
Tikus tak suka Kicap jangan awak tak tau.
Tapi bukan sebarang kicap.
Jangan kicap kipas udang,
Kicap Adabi pun tak menjadi.
Ni 'Si kicap' saya ni.
Duk lah ko kat situ 'Kicap' wei...
Setiap malam jadi jaga.
Aku kasi ko elaun lebih sikit.
Ikan selayang rebus dengan susu segar.
Selang seli dgn makanan segara.
Kucing lain jgn jeles, Kicap berkhidmat untuk negara.
TQ Kicap.

12 comments:

LIPISLADY said...

Sallam Cikgu Hani,

Ingatkan letak kicap Tamin tadi,
hehe...rupanya kicap kucing. Kalau kat rumah ada tikus ni memang susah betul nak simpan barang yee,

Selamat tahun baru 2012 buat Cikgu sekeluarga. Semuga suksess dalam semua bidang.

Ibu n Abah said...

heheheheh cikgu...
warnanya tak cukup hitam nak kena nama kicap...
apapun kicap memang banyak berjasa...

IMANSHAH said...

ni kena nama kelabu ni

Aku said...

Bukan ke dia makan friskies perasa tikus mondok je..?

Marina Monroe said...

Wahhh..berbaloi bagi makan sedap pada kicap..
TQ kicap jadi security guard utk cikgu Hani..hehehehe
Selamat Tahun Baru..

Chik Att said...

kicap manis ka kicap masin keh keh keh ... rupanya kicap ada taring

insan_marhaen said...

kalau ada pasangannya jangan lupa bagi nama 'sos'..he..he..

sal said...

sedap2 makanan kicap..sesuai dengan keringat dan tugasnya menentang musuh negara..

nik nazlyne said...

macam kenal 'kicap' ni..tolong kurangkan bilangan kucing belakang rumah mama ker? baguslah su ni..kuranglah mama memebebel pasal kucing (soalan bersiaran dari Kuala Terengganu)

Pia said...

"kemas jer dapur kak hani...kt dapur saya pun byk cik siti...tp saya tak suka nak bela kucing....untung akak sbb 'kicap' setia berkhidmat..hehhe.."

Nieda said...

Tahniah kat Kicap. Jadi jaga seumur idup le.

Marzhani said...

salam ziarah..pertama kali saya jejak blog ni tapi dah ketawa terkekeh-kekeh..penulisannya pun ok gitu,mcm sajak.pendek2.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...