Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, January 6, 2012

Hati seorang guru biasa seperti saya.


Di sini,di hospital ini,
ada yang masih memanggil ku Ticer,
maklumlah walau dah menjadi orang yg berguna,
mereka tu mula mengenal A B C didalam kelas saya.
Sudah tentulah saya bangga dan bersyukur.

Di sini pun ada......
Dulu mengira 1 2 3,
sekarang dah mengira juta juta..
Dulu nak beli nasi di kantin ticer yang tolong kira duit kamu,
Sekarang ticer pun dah tak cukup jari nak kira pendapatan kamu tu.

Di sini bakat kepimpinan menyerlah.
Dulu ketua murid saja,
mungkin juga pengawas sekolah,
murid biasa pun ada yg mampu duduk di sini.
sekarang walau dah bertittle YB,
kamu tetap ingat jasa guru.

Di sini dia sekarang.........
Dulu dia hanya membaca Alif ba ta di buku Iqra' jilid satu dan asas fardu Ain,
sekarang sudah tahfiz dan ilmu Akhirat penuh di dada..
Alhamdullilah....

Di sini ada jugakah dia,
yg pernah memanggil ku ticer?
Yg pernah ku ajar tulis baca...?
Yang kurang mendapat ajaran kah yg menjadi kurang ajar?
Atau yang terlebih ajar?

Anak anak didik ku,
Yang ku ajar hanya lah ilmu yg ku harap boleh di manafaatkan dan tidak memudaratkan.

Tuhan,
berikan lah keberkatan buat ilmu yg telah aku perturunkan.
Berikan ku kekuatan untuk terus menjadi 'Ticer'
Aku hanya lah seorang guru biasa.

16 comments:

kakcik said...

Jasa seorang TICER bertebaran di mana-mana. Ada yang ingat, ada yang sengaja buat2 lupa. Walau apapun, semoga kehidupan ticer diberkati Allah sentiasa.

Pia said...

"salam kak hani...pagi2 lagi dah syahdu syahdan bc entri ticer...smga terus cemerlang!"

ieja amieja said...

jasa seorang ticer tiada batasannyer..w/pun kelak dia dah tiada namanyer tetap gah jd sebutan..insyaallah guru yg ikhlas memberi jasa x kan dilupa..

Kakzakie said...

Bukan mudah utk menjadi pendidik. Sebab itulah ada pepatah mengatakan bahawa guru adalah satu dari jawatan yg merupakan ladang pahala. Satu huruf diberi ganjaran tertulis. Bayangkan berapa ramai anak murid cikgu.... berbillion huruf sudah tertulis. Allah.... indahnya profession ini kan.

Selamat kembali bertugas cikgu...

lina said...

salam Teacher - Allah hu Allah...Touching! Thanks Teacher love u very much! take Cake Teacher!

Mama Mirza said...

semoga semua ticer redha dengan ilmu yang diberinya... terima kasih... walau saya tidak ditakdirkan untuk menjadi ticer, saya sangat menyanjungi insan bergelat ticer... terima kasih yang takkan boleh dinilai.. :)

makcu B said...

Yang masuk mencuri di rumah kita pun ada.... maa laun sungguh!

munna said...

MMG TAK TERBALAS JASA GURU2 YG MENGAJAR MUNNA... SYG SEMUANYA TERMASUK TICER HANI JUGA

iizla said...

saya memang sayang semua ticer-ticer saya :)

Aku said...

hmm... terasa macam nak jadi anak murid akak la... hahaha

pB said...

jasa Ticer besar

membaca hingga ke akhirat

Kazaztan Team said...

Sgt suka entry nie..sgt polos & menyentuh...

IMANSHAH said...

sungguh tersentuh dan memberi inspirasi

eita said...

jasa seorang guru memang takan dapat di lupakan...

MulutPayau said...

semoga ticer terus bersemngat memberi didikan....jasa dan pngorbanan ticer sungguh besar...

diana said...

tak pernah lupa semua guru2 saya..
jasa merekA tak terhingga..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...