Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, January 3, 2012

Tak ke berasap kepala otak..

Cuba awak bayangkan awak berada di tempat saya.
Bagaimana kalau tiba tiba...
1. Kat Airport sewaktu nak check in/ambik boarding pass tiba tiba anak cakap "Mummy IC hilang."Waktu tu baru pukul 7 pagi dan kapal terbang akan berlepas tak sampai sejam lagi. Berpinar bijik mata sekejap.
2. Kat dalam bilik anak beritau yang cermin mata dia telah termasuk dalam beg galas kakak nya yg baru sekejap tadi kehilangan IC di Airport.Kakak dah mendarat di Kl dan esuk sessi persekolahan bermula. Haah? Biar betul ni...
3. Kat kedai Jahit pukul 5 ptg sehari sebelum buka sekolah."Makcik, baju anak makcik tu tak dapat di kesan, kami akan jahit yg lain sebagai ganti boleh?" Nak aje saya cakap "Saya bakar kedai awak boleh?"
4. Hujan dah byk hari. pakaian bertimbun belum di cuci, yg dah di cuci penuh di ampaian. Hari ni nampak panas, maka saya keluarkan pakaian lembab dan sidai bawah mentari. Saya keluar ke Mall sekejap. Balik rumah dah hujan. Pakaian yg lembab jadi basah kembali. Sang makhluk Allah ada bersusun sedang tengok TV. Huhuhuhuuu.....

Tolong panggil bomba, saya dah jadi naga.

18 comments:

Marina Monroe said...

Ishhh...sampai hati sang makhluk Allah biarkan baju2 kena hujan.
Kalau saya hempuk jer baju2 basah kat dia orang..

klcitizen cikgunormah said...

tergelak pulak membacanya, walau pun tahu betapa bengangnya semua itu.

harap Allah mudahkan segalanya :)

al-lavendari said...

tak samapai lagi ke bomba ? lama dah saya panggil !

Kamariah Awang said...

Kuatnya ujian...! Sabar ajelah cikgu... apa nak buat...

MULAN said...

kalo saya, satu badan berasap sambil goling2 atas lantai rasanya..

happy new year sis..

Chik Att said...

Keh keh keh ...... asap tu boleh salai daging dak....

Selamat kembali bertugas cikgu ...

makcu B said...

Tak garang mana, penuh sifat keibuan.

Neklong said...

Salam.
Neklong rasa ada hari-harinya serba tak kena. Sabar ye!
Neklong dah folo. Teman Neklong jugak boleh ke?
Mekaseh.

insan_marhaen said...

kalau IM,masuk bilik, kunci pintu dan tidur...

MulutPayau said...

akak...sabar ya...nnti ada orng tlong pnggilkan bomba....
p/s..kalau saya di tmpat akak pun mmng berasap jugak...

Woofer Storm said...

no 1 tu kalau kena alamat berasap telinga jawapnya..hehee

follow sini^^

Ibu n Abah said...

Cikgu..
Bukan kepala jer boleh berasap..
Saya punya mulut pun boleh berasap...
Budak2 kat rumah ni dah kenal sgt...

AZANI said...

dugaan ...sabar ...

Kunang-Kunang said...

Menguji kesabaran tahap kaban.

eni osman said...

mau tak berasap...hehe...saya pun pernah alami...boleh kata semua tragedi2 iteww...bukan kata berasap dah nak meletup dah..haha......

ieja amieja said...

sabar cikgu..bukan setakat berasap je, mau nyer meletup tu..huhu

Haslina said...

kalau na, memang dah lama meletup volcano.. hahahaha..

munna said...

sabar kak...anak2 macam peelnya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...