Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, August 13, 2012

Elok la tu...

Tak ada sangkut paut dengan Aidilfitri ni.
Dengan Bulan Ramadhan pun tak kena mengena.
Nak cerita pasal  apa yang saya lihat dan dengar.
Tak, bukan gosip..Puasa2 ni mana boleh bergosip kann..
Ni pasal sesuatu yang tumbuh..
Bukan pokok tapi rambut.
Mahkota wanita.
Zaman mak saya dulu jarang2 yg bertudung.
Kepala terdedah tanpa rasa bersalah.
Sanggol ala2 sarang lebah gitu.
Gaya Matterhorn.. sempena nama bukit Matterhorn kot.
Zaman Saloma, maka semua orang ikut gaya Saloma.
Sekarang masa berubah.Ramai dah bertudung.
Alhamdullilah.
Dah bertudung tu tak payah fikir pasal pesen rambut lagi.
Selain dari menjaga aurat, boleh jimat kos mendandan lagi.
Dapat juga sorok uban bila bertudung kan?
Alhamdullilah, mujur lah saya tua di zaman ini.
Mujurlah anak2 perempuan tutup kepala.
Sejuk hati bila anak bongsu saya cakap
"Mummy, raya nanti Anis nak pakai tudung."
Alhamdullilah...


3 comments:

naniasda said...

As Salam,
Salam ziarah...same thing was playing on my mind, dulu kala ustazah-ustazah di Zainab School pun pakai kain kelubung napok rambut dan ado hok pakai kain bbeloh..tahun 60an dan 70an lah tuh :)

Aimmie Qistina said...

alhamdulillah si kecik pandai sendiri nak bertudung..salam kenal

Unknown said...

syukur...tanpa dipaksa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...