Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, August 4, 2012

Kehilangan yang sementara...

d
Panik.
Atuk cari.
Nenek cari.
Mummy cari.
Aunty cari
Bibik pun puas cari.
Kalut mencari cari..
Intai di setiap bilik,
tandas,
dapur,
Tak ada.
Pintu tertutup rapat,
jadi sah dia tak dapat keluar rumah.
lega sikit sebab yakin dia mesti ada.
Tapi kat mana ni, 
di panggil namanya pun tak jawap.
Mummy gelabah, nak cari di luar rumah jugak
Mana lah tau kot ada yang 'ter' bukak pintu.
Bila mummy nak sarung selipar,
terpandang lah budak ni,
sedang makan keropok,
sambil tengok2 pemandangan di luar rumah.
Tersenyum.
Terhibur kerana di sini sajalah dia dapat tengok kawasan.
Tengok kucing,
tengok ampaian kain,
tengok dunia luar.
Imaad nih,
Lain kali jangan masuk lagi belakang rak kasut nih.



3 comments:

MaWar said...

kecut perut...

azieazah said...

Cemana boleh dia termasuk ke belakang rak kasut tuh. Ada ruang ker? Aduhai panik dibuatnya...

KakNi (CikNi Ahni) said...

terpanik jugak bila saya baca tadi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...