Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, September 28, 2012

Ada hati nak sambung ke awak?

Nak buat tapi tak reti nak buat.
Payah sungguh.
Banyak kaedah, sistem dan pendekatan yang baru di laksanakan.
Semuanya kearah kebaikan, penambah baikkan.
Tapi ada kalanya saya rasa susah benar nak faham dan buat.
Terkial kial dan takes extra time to digest.
Adakah kerana batu jemala patek ni dah berkarat?
Atau mungkin kerana saya perlu lebih ilmu?
Ini lah kerja buat saya, tugas saya dan kenapa saya di beri gaji.
Umur persaraan kakitangan kerajaan dah di lanjutkan ke usia 60.Kalau usia panjang pun,
dah tau kita tak dapat jalankan tugas yg diamanahkan sebaik mungkin,
tak payah lah heret usia pencen tu.
Tak amanah jadi nya
Mencuri secara tidak langsung.
Tak baik tau...

5 comments:

mak encik | SZ said...

saya rasa usia 55/56 tu dah cukup optimum untuk beri peluang kepada tenaga baru plak kan kak... kita2 pun boleh lah meneruskan kehidupan berpencen..hehehee

KakNi (CikNi Ahni) said...

kak hani, pencen tu tak de option ke? walau pun ramai yang masih fit pada usia 60 tapi ramai jugak yang dah tak larat, tak larat nak stress stress dah...

Norhafizah (Lina) said...

walaupun masih sihat tapi seeloknya bagi lah peluang pada anak-cucu cari rezeki pulak. ramai graduan yang menganggur sekarang ni. tak gitu

azieazah said...

Sampai 60? Adehhh...

Saya letak target pun 50 saja. Pastu nak rehat gi round the world! hehehe

MaWar said...

55 je...takut tak capai piawai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...