Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, September 18, 2012

Kita hanya nak berakit ke seberang...

Bila saya terbaca mengenai pengalaman hidup orang lain,
 Saya sedar dan menerima hakikat bahawa
setiap orang ada bahagian masing2.
Tak dapat lari dari diduga dan diuji ..
Jenis ujian dan tahap ujian saja yg berbeza
Jerih pahit penanggungan nya serupa.
Ingatkan saya sorang jer yang meredah gelombang.Rupanya ramai yg tercunggap cunggap, terkapai kapai..
Rupanya ada yang hampir lemas pun.
Saya ni alhamdullilah tak lemas,
setakat air masuk hidung dan pedihkan mata saja.
Tapi kan,
Kerana sentiasa meredah gelombang lah maka saya jadi pandai berenang.
Bila di hempas badai, saya berenang ke tepian
Syukur Alhamdullilah, laut tidak sentiasa bergelora,
Seperti pantai, saya hanya mengharapkan ombak berlabuh di kuala.





3 comments:

Unknown said...

Itulah yg dipanggil kehidupan. Diduga dan diuji menjadikan kita manusia yg lebih kental dan paling penting lebih dekat kepada Sang Pencipta.

azieazah said...

Tidak diduga, tidak teruji lah kita.

Betul, kedewasaan membuatkan kita makin cekal dan kental. InsyaAllah.

Unknown said...

suka pada perlambangan yg dibuat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...