Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, September 5, 2012

Bukan ikan saja yg banyak jenis..

Kawan pun banyak jenis...
1. Kawan ketawa
    Ni ramai yang macam ni. Waktu kita ketawa tu terbahak bahak dia orang turut ketawa.
    Tapi di belakang kita dia orang ketawakan kita.
2. Kawan menangis
   Ni kawan jenis menangis dan nak kita ada untuk dia, tapi semasa kita yg menangis, dia buat derk saja.
   Kadang tu dia turut menangis di depan kita tapi di belakang kita bertepuk tangan gembira kerana kita menangis.
3. Kawan Astro.
  Ni kawan yang suka nak tau perkembangan terbaru kita, suka korek2 cerita pasal kita ..Pas tu di putar belitkan cerita tu sampai boleh masuk akhbar muka surat depan.
4. Kawan mulut manis
  Ni kawan yang tak der kerja lain selain dari memuji kita. penuh mulut berisi pujian. Segala hal nak di puji.
Jangan tak tau, belakang kita mulut penuh cacian, busuk mengalahkan longkang.
5. Kawan bertopeng.
 Zorro pun list out kawan macam ni. Kawan macam ni lah perosak kawan. Kalau musuh menyerang kita terang terangan, kawan macam ni senyap2 atur strategi untuk jatuhkan kita...Dalam byk2 jenis kawan, kawan bertopeng lah yang perlu di jauhi.

Cuba imbas kawan kawan yang ada, cuba listkan ikut kumpulan. Ada tak yang tidak dapat di masukkan dalam kumpulan yg di atas? Kalau ada, tu nama nya kawan sejati.....TAHNIAH!

 DIA LAH KAWAN SEJATI YANG SUKAR DI CARI.
DIA BUKAN LAH SEPERTI ENAU DALAM BELUKAR,
MELEPASKAN PUCUK MASING MASING.

Saya ada jugak kawan yang macam tu..Ni yg sedang baca apa yg saya tulis ni,dia lahhh.....TQ for being a good friend.

3 comments:

Kakzakie said...

Kawan oh kawan kenalah berhati-hati kerana hati-budi di dalam Allah saja yg tahu..

Anonymous said...

Saya banyak jumpa kawan yang hipokrit aje...camne tu..

Ezza Muffinbiru said...

satu lagi..kawan yang suka copy n paste apa yang kita tulis...ini kateori apa ya...
Selamat hari raya maaf zahir batin cikgu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...