Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, September 27, 2012

Rasa nak buat satu lagi lah....

Tak ada yang pelik di entri ni.
Sekadar sebuah meja lama yang berada di sudut ruang tamu.
Entah kenapa nak cerita sejaran meja ni kat sini.
Nak kongsi bagi yg sudi baca dan buang masa.
Perhatikan baik baik..
Saya beli kaki meja ni sepuluh tahun dulu.
Kaki nya sahaja.
Beli di Rantau Panjang
Berkenan dgn ukiran daun yg merayap di kaki meja.
(dalam foto ni tak nampak daun nya  pulak, adeyyy...)
Bahagian atas nya dah pecah,
jadi tuan kedai jual kaki tu dgn harga yg amat murah, rm20 saja.
Saya ke kedai cermin dan beli cermin bulat untuk di letakkan di atas nya.
Cantik! Kata hati saya lah.(Campur cermin baru jadi rm30 harga nya)
Tapi belum puas, nak add hasil seni pula.
Adik ipar saya belikan saya cat untuk melukis di kaca.
(Thank you Wani Abdullah)
Saya conteng, saya warna dan saya perasan sendiri.
Kan lebih cantik tu..Pokok sepit udang lagi you.
Sekarang meja tu saya letak di penjuru tu.
Sekejap di penjuru ni, sekejap alih lagi.
Dulu kosong, sekarang saya letak koleksi saya di atas nya.
Dah terlindung lukisan saya tu.
Biarlah, bukan lawa mana pun,
Lawa dari kacamata saya jer.

Perasan tak habis habis.

12 comments:

Unknown said...

berkenan sangat...
pandainya melukis....i like..
tudung lampu tu pun cantikkk

NURAZZAH8 said...

Salam Perkenalan,

blogwalking pagi hari dari blog Insan Marhaen,

cantik meja tu, hasil seni kreatif jari-jemari yang terpendam .....

kak Azzah8
http://www.nurazzah8.blogspot.com

NURAZZAH8 said...

oppsss..lupa nak cakap, akak dah follow blog you dan include dalam bloglist akak ...harap dapat follow blog akak semula ...hehe

http://www.nurazzah8.blogspot.com

azieazah said...

Saya tak mo peduli pasal harga dan dari mana. Tapi saya suka dan tabik sebab lukis sendirik! Lawo tuuuu!

Norhaizan said...

wah...kreatifnya GH..cantiklah lukisan kaca tu.

secangkir madu merah said...

Hehehe.. apa salahnya menghargai kebolehan diri sendiri.. org tak puji kita sendirilah puji.. hehehe tapi saya tengok memang cantik pun..

Mak Wardah said...

Unik meja tu...comel pulak saiznya...beli kat mana ye?

che mid said...

Salam Kak, tak pe la.. kaca mata sendiri pandang cantik, kira ok la tu..

mak encik | SZ said...

cantik kak!

tang ubah sana ubah sini lokasi barang2 rumah mmg jadi hobi saya gak kak ;p

makcu B said...

Tempayan berkain batik dulu, duk di mana sekarang?

Kamariah Awang said...

Wow... cantik teramat! Ada senilah..!

KakNi said...

eh eh eh... tak salah perasan, bukan nya luak dan bukan nya kacau orang pun... mesti lah nak perasan dengan hasil tangan sendiri kan... tapi memang cantik pun, kreatip lar granny hani

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...