Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, September 21, 2012

kawan beribu, berteman satu pun payah...

Saya memerhati.
Saya menilai
Saya membuat kesimpulan.
Dalam hidup saya ni, saya ramai kawan.
Tapi saya tidak ada teman.
Ramai yang saya anggap kawan,
Saya cuba mencari teman,
tapi sayang sekali payah sungguh.
Kawan, api dalam sekam.
Gunting dalam lipatan.
Enau dalam belukar
Pagar yang menanti masa untuk makan padi.
Teman,
Tidak tau maniskan mulut dengan pujian palsu.
Tidak meninggalkan kita waktu payah menjelma
Ketawa bersama kita bukan ketawakan kita
Menangis pun bersama bukan bermuka muka.
Setakat hari ni,
teman saya hanya lah Tuhan.


4 comments:

Hajjah Noraini @Nanie said...

Salam Hani,

Dah lama akak rasa gitu, memang gitulah..kawan2 yg ada

Hanya pada Allah swt sahaja, kita perlu berserah

Allahu Akbar

Alin Marlini said...

Allah maha mengetahui..pada dia tmpt kita ngadu kak

insan marhaen said...

alhamdulillah, setiap fasa hidup IM, IM selalu mempunyai seorang sahabat yang umpama permata di celah-celah pasir pantai...

azieazah said...

Dengan kasih sayang Allah, tiada yang mustahil...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...