Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, December 14, 2008

Balik laa.......ayah!!!

Ayah,

Hani ni susah hati, ayah..Sehari dua ni Hani ingat sangat kat ayah. Memang tak pernah lupa tapi entah kenapa akhir akhir ni ingat sungguh, sampai terbawak bawak dalam mimpi..Agak nya Hani akan menyusuri jejak ayah tak lama lagi.

…Ajal maut di tangan Tuhan.

Kalau lah ayah ada depan mata Hani sekarang, nak sangat hani menangis di ribaan ayah.Nak sangat mengadu segala duka di hati ni. Dah sarat sungguh beban yang Hani tanggung ini dan tak sanggup lagi menanggung nya.

Ayah tau tak, di waktu ni, ketika ni,masa Hani sedang menaip ni ,di kerongkong terasa tersumbat tangisan yang tak berbendung lagi. Nak nya Hani nangis dan ngadu kat ayah canma orang telah melukakan hati anak ayah ni…Dulu kan ayah lah tempat Hani cerita segala galanya. Balik sekolah belum pun letak beg dah berbakul cerita hani luahkan…Hani ikut ayah kedepan ke belakang selagi belum habis cerita yang Hani nak ayah dengar tu..Ingat tak Hani akan ketawa dan ayah pun turut ketawa bila ayah selalu cakap ayah nak pergi tembak saja kawan Hani yang Hani marah sangat tu..Ayah ada saja cara nak selesaikan masaalah Hani..Samaada nak tembak atau pun nak tangkap jual ke ‘Keling Botol’…Apalah ayah ni! Pas tu ayah mesti ajak Hani makan sebab ayah kata kalau rasa nak marah, telan dan kunyah kuat2..Biar hancur Mamat ke Minah tu…Ayah kata ayah makan pun sebab nak tolong mamah jugak. Lawak la ayah ni..

Hani masih ingat hari jadi Hani yang ke 17. Ayah kan janji nak ‘surprised’ kan Hani..Tak sabar tunggu tarikh tu..Dua tiga hari sebelum tarikh tu Hani ngekor ayah kemana saja.Ingat lagi ayah cakap ayah nak talipon polis suruh tangkap Hani sebab ayah dah lemas dengan sikap Hani tu…

Rupanya hadiah yang ayah janji kan itu merupakan hadiah yang Hani tak akan lupa sehingga akhir hayat..Ayah, sampai hati ayah pergi buat selama2 nya di hari jadi Hani itu…Itukah hadiah yang ayah maksudkan? Ayah tahu, Hani nangis guling2 hari tu.Tidak ada siapa boleh pujuk Hani masa tu kerana Hani sangat marahkan ayah yang mungkir janji.Bukan pasal hadiah tapi ayah kan setiap pagi masa Hani nak ke sekolah, hari2 ayah cakap yang ayah tak akan tinggalkan Hani sorang. Ayah nak tengok Hani kawin dan dah ada orang yang boleh ambik alih tugas tembak musuh Hani tu..Sampai hati ayah tipu Hani…

Ayah…Ayah tengok laa..sekarang ni orang yang patut tembak musuh Hani tu telah terlebih dahulu menikam Hani dari belakang..Sapa nak Bantu Hani ni..? Ayah, pulanglah tembak orang ni….Please….Please ayah….

.Ayahhhh..Selamatkan Hani ni…(Al-Fatihah untuk ayahku..)

2 comments:

sir said...

al-fatihah.moga roh "ayah" dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama-sama orang2 yg soleh..amin

aG said...

Nor.... Kenapa sampai begini?
Ayuh Nor, bangun dan hadapilah realiti kehidupan ini dengan gagah kerana Nor kan kuat untuk menghadapi segalanya......

Sedekahkan Al-Fatihah dan surah yassin utk arwah ayah..... tanda ingatan, kasih n sayang yang tak pernah putus2.... Al-Fatihah n Ya....ssin, walquranulhakim.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...