Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, December 5, 2008

The cows are getting restless..

I bet they do...mana tak restlessnya, Tok Wan Dollah sehari dua ni rajin sungguh asah pisau..Berdiri bulu roma sang lembu tu dengar..Nasib baik laa aku ni manusia, kalau aku ni jadi lembu mau nya rm400 sebahagian. Itu kata saupi.Betul la Saupi sayang oi, pandai la awak yer ....Sekurang kurangnya ada jugak yang menghargai ku kalau aku ni lembu...Dah jadi orang ni, satu sen orang tak hargai....Tapi Tok Wan, kita tak nak la jadi lembu korban Tok Wan tu..Tau, Tok Wan baik hati..Bagi makan cukup, kalau nampak panas, alih ke tempat lebih redup..sayangkan binatang betul Tok Wan ni...Kita nak berkorban cara lain laa...La ni jadi manusia pun dah banyak kita berkorban. Hari hari berkorban..Korban perasaan, korban keinginan, korban kasih sayang dan korbankan seluruh kehidupan..
Ish ish, x nak cakap bab kita lah..Ini tajuk lembu ni, dah lari tajuk lak. Wahai lembu lembu yang dihormati sekelian...Dah nama pun kau lembu, orang dah tak ngata kau lagi..Tapi kalau manusia yg perangai cam lembu tu susah gak laa..Pakai pakaian berjenama, eksyen ngalahkan orang lain tapi otak lembu...Sorry ek lembu2 yang terbaca ruangan ni..Betul, memang hot sangat dgn si lembu2 jadian ni..Patut nya dah di tembak masa wabak penyakit kuku dan mulut hari tu..Anyway, last but not least, pesanan dari ku untuk warga2 lembu yang ku kenali..Duhai lembu, dari kena cucuk hidung tu baik mati laa. Haa, kan aku dah kata, aku ni kan cakap tak reti berlapik.. Straight to the point tu! So, get ready for the Aidil Adha k....Sama sama la kita berkorban. Hu huu huuuu...!!!

1 comment:

Anonymous said...

Akulah antara manusia yang menjadi korban lembu jadian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...