Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, December 31, 2008

Because I don't know how to say ' NO '

Assalamualaikum Gb ku yang ku sayangi,
Dari semalam kita nak nangis bila kenangkan jadual waktu yang Gb bagi semalam tu..GB, kenapalah GB buat macam tu..Saya ni kan anak yatim,cian saya la..GB pun tahu kan saya ni dah berpuluh tahun ngajar BI dan merupakan guru BI Opsyen dan terlatih gitu...Subject sampingan pulak arts or music..Happy kalau boleh stay that way la sir..
Apasal tiba2 saya di masukkan ke Panatia KT jugak ni..? Tambah satu lagi panatia? BI dan KT? Music and Arts? Saya ni kan 'Zero' bab sukatan matapelajaran tu..kesian saya, kena lah start frm the bottom pulak..Bukak buku dan study balik. Bukan senang nak belajar sejarah dan geog ni kalau dah berpuluh tahun tak ambil pusing..
Bab ngajar tu satu hal, nampaknya tambah tinggi lah 'Bukit buku tulis' untuk di semak bila ditambah dgn buku2 KT pulak..Runtuh meja saya nanti..Time semak kertas ujian pun mesti tenggelam la saya di timbuni kertas2 ujian...subjektif lak tu..Dah la BI pun ada written sheets, tambah KT lagi..Boleh juling mata saya nanti..Bertambah la power spect saya ni
Anyway GB yang di sayangi, terima kasih lah kerana beri kepercayaan kpd saya untuk memikul tanggung jawap ni..
Saya akan cuba jugak la demi anak2 murid saya.

Terima kasih
atas kepercayaan,
atas dorongan.
Untuk maju ke depan
tidak ada yang mustahil
Segalanya...bisa saja
Walau berat
Walau terpaksa
Demi rebung yang perlu dilentur
aku rela..
Kita sama sama cuba
mengajar dan belajar
Menjadi manusia...

2 comments:

Anonymous said...

Kes kecik tu!!!!belum sampai tahap mapuh la!!!!

Al-Manar said...

You are a good BI teacher. You can take your class with eyes closed. Isn't time you do something new, something to challege your mind. lest it get rusty.Accept it all with grace and readiness to take on what you think you may not be able to perform well.

It is new year tomorrow. Let it be a resolution, for the sake of your children in school - and for HIS sake. I would say to myself 'Berkhidmat kerana Tuhan untuk kemanusiaan"

Happy new year to you and family.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...