Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, January 7, 2011

Boleh ke saya mogok hari ni?

Malas nak ke pasar.
Malas Malas Malas.
Sejuk.
Hujan hujan ni sejuk.
Jalan ke pasar berlopak lopak.
Kalau parking jauh basah nanti.
Berat menjinjing barang tu satu hal jugak,
berulang alik ke kereta dua tiga kali.
Kalau suruh org lain pergi pasar, yang kedengaran ialah,
Malas nak kuar rumah pagi2.
Hari ni saya malas jugak.
Kita semua sambung tidor,tarik selimut.
Atau duk depan TV, depan laptop.
Tak payah makan minum.
Puasa.
Duit pun jimat kalau tak payah ke pasar.
Pagi ni saya nak tengok siapa yang pertama bertanya,
"Tak pergi pasar ke pagi ni?"
Jam tu lah saya nak jawap...
"Dah hampir 30 tahun dah pergi pasar setiap hujung minggu, Hari ni saya nak mogok boleh tak???"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...