Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, January 26, 2011

Dia dah balik....

'Kropok" dah balik.
Lama kropok hilang entah kemana.
Tiba tiba hari ni mengiaw ngiaw kat depan pintu.
Lapar.
Kurus.
Laaa...Dah sarat rupanya dia ni.
Ko kawin tak jemput aku kropok yer..
Tau tau ko balik camni..Berbadan dua lagi.
Nasib baik ko balik kalau tak anak ko tu nanti.
ber 'bin' kan tong sampah.
Murah rezeki saya tahun ni.
Selain dari anak menantu, kucing pun nak beranak jugak.
Hai la Kropok,
Entah macam mana la anak ko nanti..
Sapa lah bapak nya ni..?
Si hitam manis tu ke?
Ke yang baru semalam kena langgar depan rumah tu?
Laaaahai, yatim anak ko yer..
Tak apa lah kropok, janji ko balik.
Jap, nak letak nama apa anak2 ko nanti?
Laksa? Maggi? Cendol? Tapai?
Nasib ko lah kucing oi, dapat tuan yang tak der fikir lain.
Makan, makan, makannnnn.

7 comments:

sI tEDI said...

Alhamdulillah.
kropok tahu, jauh mana pun dia pergi
ada yg menanti dgn setia di rumah

hani@debumelukut said...

sI tEDI,
tak sabar rasanya nak tgok anak2 sulung Kropok ni.Harap2 kiut miut mcm tuan dia lah..kwang kwang kwang

Zuraini Kamal said...

bubh nama modern skit: Pizza ka... spagheti ka

hani@debumelukut said...

sI tEDI,
Kucing ni mcm anak jugak..sayang kalau dah kita jaga dan bela

hani@debumelukut said...

Zuriani,
hehehee...nanti nak fikir nama modern pulak..

Anonymous said...

Pia gelak guling2 ida bacakan kat dia ayat sue ni...

C'Jai said...

kak..isi nama lekor..baru lengkap kropok lekor..hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...