Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, January 11, 2011

Dari mulut anak2...

Kes 1
- Ticer, Pak Su kita mengamuk malam tadi.
-Knapa Pak Su kamu mengamuk Akif?
-Mak kita cakap Pak Su kita tu doktor, dia inject lengan dia hari2. Kalau tak inject dia ngamuk lah..
(Kecik2 dah terdedah dengan benda kotor ni...)

Kes 2
- Si Zakir kan ticer, dia bawak duit 50 sen hari ni.
- Betul ke Zakir? Cukup ke 50 sen tu?
- Dah banyak tu ticer, selalu Zakir tak bawa duit langsung pun.
(Bagaimana dengan anak kita? Berapa ringgit sehari..tentu lebih bernasib baik dari Zakir kan?)

Kes 3
- Mama kita gaduh dengan papa kita. Mama kita kata dot dot dot dot...pas tu papa kita dot dot dot...
- Dah Syamil, siapkan kerja awak tu...
(Cerita tak lulus untuk tayangan pun ada kadang tu..)

Kes 4
-Ticer, cantik jam ticer.
- oh yer ke Haikal, terima kasih lah.
- Saya tengok kat pasar malam pun ada, rm 10 jer.
- Haah?
(Hentam saja lah Haikal , tak kuasa saya nak perbetulkan punn)

Anak anak menuturkan apa yang mereka pandang dari persepsi yg tersendiri..
Saya hanya mengajar mereka bahasa Inggeris,
Mereka lah yang mengajar saya melihat kehidupan dari sudut yang berbeza.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...