Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, June 14, 2012

Darah seni ni tak mengalir dalam badan saya..

Saya tak pandai menyanyi.
Tak ada bakat langsung.
Tidak di anugerahkan suara emas.
Kagum.
Bila orang lain boleh luahkan rasa hati dalam lagu.
Feeling habis.
Saya sekadar boleh muat turun lagu dari youtube kalau nak luah perasaan pun
Atau paling senang tulis senikata lagu yg sinonim dgn jiwa saya, tu aje.
Alah dah tua purba ni tak terlintas lagi nak menyanyi.
Tiba2 terlintas pasal ni bila nonton satu rancangan nyanyian untuk warga tua.
Tapi nasib baik jugak saya tak pandai menyanyi,
sebab semalam waktu nonton rancangan tu anak saya cakap..
"Nasib baik bukan mummy kita tu..."
Jangan risau anak2, mummy tak pandai menyanyi dan tak akan sertai rancangan begitu.
Kalau pandai menyanyi pun rasa2 nya lah,
Di bayar upah pun mummy tolak untuk masuk bertanding.
Yer lah, bakat tu soal kedua,
Yg utama nya air muka keluarga harus di jaga.
Harga diri harus di timbang tara.
Ini pendapat saya lah...
Kalau orang lain rasa okey, okey lah..Go ahead.
Saya pilih untuk menjadi penonton jer lah.

4 comments:

Ibu n Abah said...

Betul tu cikgu...
sokong 100%...
airmuka keluarga yang kita patut kena jaga...
buat apalah melalak2 sama sebab memang dah ada penyanyi pun yg lagi berbakat....
macam kak pah... biarlah dia jer yg menghiburkan kita... Kan????

al-lavendari said...

saya nonton rancangan itu pun kalau terserempak !

kakcik said...

Kakcik pulak yang rasa malu dan sedih melihat 'rakan-rakan sebaya' menyanyi atas pentas dengan pakaian yang mengalahkan orang muda!

ummiarissa said...

saya hanya geleng kepala menontonnya..cepat-cepat tukar siaran..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...