Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, March 21, 2013

Apa kena lah saya akhir akhir ni?

Astaqfirullahh....
Ini lah dia.
Ini lah kelalaian saya yg terkini.
Mujur lah Tuhan masih melindungi keluarga saya dan harta benda saya.
Astaqfirullahhh...
Kuali ni tak seburuk ni pagi tadi.
Minyak dalam kuali tu tak sehitam ni sewaktu saya goreng 'Sardin Gulung' buat bekal ke sekolah.
Tadi, kul 3 ptg saya pulang ke rumah.
Solat, makan dan lepak2 rehat depan TV.
Sewaktu saya buka pintu ke ruang dapur basah saya tengok kuali ni berasap.
Astaqfirullahhh...
Nasib baik api perlahan.
Rupanya saya lupa nak matikan api pagi tadi.
Biasanya lepas masak saya terus angkat kuali dari dapur.
Terus lap dapur dan tutup dapur dgn tuala sebelum ke sekolah.
Pagi tadisaya agak terkejar kejar kerana bangun agak lewat.
Bila dah buat perkara lain, otak terus lupa perkara yg perlu saya bereskan lebih dahulu.
Maka ni lah jadi nya.
Astaqfirullahhh..
Hampir 9 jam kuali ini di layur api ..
Kecut perut bila bayangkan kemungkinan2.
Bila tgok kuali masih berasap marah pada diri sendiri pun ada.
Kenapalah saya cuai sangat sekarang ni?
Astaqfirullahhhhhhhh.........
Tapi syukur lah tidak ada kerugian yg lebih teruk.
Setakat balang gas menjadi ringan tu tak apa lah.
Setakat kuali jadi hangus dan minyak hitam pekat tu saya tak kisah.
Banyak lagi kerugian yg lebih dari itu yg mungkin terjadi tadi.
Semua nya dgn izin Allah..
Kun Fa Ya Kun..

8 comments:

Marina Monroe @Nanie said...

AsSalam Hani,

Alhamdulillah, tiada berlaku perkara yang tidak diingini.

Kena solat syukur tu Hani.

Azian Elias said...

ALLAHU AKBAR..



ALHAMDULILAH you sefamily ok ok je..

Irfa said...

9 jam ..lama tu
syukur Allah masih pelihara dr kejadian buruk

Acik Erna said...

Assalam hani..alhamdulillah..tiada yang buruk berlaku

4feet8 said...

ya rabbi, bahayanya.. mujur tak apa2.

insan marhaen said...

IM, Selasa lepas, terlupa tutup pintu dan terus ke GH bawa ibu_suri untuk jumpa doktor pakar.

Nasib baik Angah balik dan talipon IM;

"Ayah tak katup pintu!"

-hazen said...

bahaya tuu.

lina_pg said...

Syukur kak Hani tak apa2..seb baik api kecil jerr...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...