Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, March 28, 2013

Perah otak, projek senakkan otak datang lagi

Ngalahkan orang yg tak betul kat tepi jalan.
Ada saja benda yg boleh di kutip saya kutip.
Botol air mineral.
Gelas plastik
Paper bag. plastic bag..
Sudu, tudung botol, tali..
Tak, bukan saya nak jual dan buat bisniz baru.
Anak punya pasal lah ni.
Kat sekolah ada pertandingan 'Recycle items'
Anak sama macam mak.
Pantang dengar pasal projek2 kraftangan,
minat giler.
Maka dah sebulan dah kami duk pungut benda2 yg boleh di recycle.
Hari ni kami mula dah projek kami tu.
Bersepah sepah.
Nasib baik tak ada tetamu.
Nasib baik cucu2 tak ada kt sini.
Kalau ada, sama naik la tok dgn cucu main sampah.
Nak tengok hasil kerja kami?
Nanti siap saya pamer, la ni jauh lagi nak siap.
Saya ni dah cipta macam2 dari barang terbuang tapi
last2 buang jugak sebab tak cantik.
Kadang tu jadi sampah saja.
Okey, nak sambung siapkan projek kami tu.
Rehat sekejap sebab kehabisan gam.
Gam sudah datang,
 Jommmm......


2 comments:

Norhaizan hakim said...

Tak sabar nak tengok hasilnya!

Nizam.Ariff said...

nak tengok.. nak tengok...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...