Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, March 20, 2013

Ramai yang tak tau.

Saya pun baru tau.
Nasib baik terbaca kat satu artikel di laman sosial.
Terima kasih lah kepada siapa saja yang post artikel ni.
Kawan2 yg sekapal dengan saya pun kena ambik tau ni, penting ni awak.

Patutlah saya gemuk.
Kalau dari dulu saya tau, sah saya ramping sakan dah la ni.
Menurut kata artikel tu,
Kita yang nak kurus tapi tak kurus2 ni sebabnya kita tak reti nak mandi cara yg betul.
Adakah awak sahmpoo rambut sambil shower?
Jangann...Tak kurus2 la awak!
Baru saya tau yang kita tak boleh mandi dan syampoo rambut sambil biarkan shampoo meleleh ke badan.
Boleh menyebabkan gemuk tu, iyer betul..!
Bahaya tu.
Cer baca kat botol shampoo tu dah terpampang perkataan
'FOR EXTRA BODY AND VOLUME'
Tu pasal lah.
Jadinya salah siapa?
Akuuuu jugak lah.
Sepatutnya yg nak kurus macam saya ni,
tak mandi dan cuci rambut guna shampoo macam tu..
Sepatutnya geng2 kita ni mandi menggunakan 'Cecair Pencuci Pinggan/mangkuk'.
Kenapa?
Hanya cecair mencuci pinggan mangkuk saja lah yg boleh membuat kita kurus.
Beli dan guna cecair pencuci pinggan mangkuk yg ada tulis ' MENGHILANGKAN LEMAK DEGIL'
Laaa...Apasal saya tak terfikir dari dulu lagi?

(My dear friend Dr Siti Zaiton, the article that you commented (Fbook) make me laugh my heart out..Thanks for the joke Ton.)

4 comments:

❤Kamsiah❤ said...

hehe...handal menyental lemak2 degil kt badan..:)

eLL said...

salam granny. kelakar. ingatkan betul2 salah cara mandi. hahaha

mamawana said...

Lemak degil takpa lagi, kalu ada batu besar atas kapala apa macam... peace

Irfa said...

hahaha,,terkena
mati2 sy igt betul.boleh share?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...