Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, March 16, 2013

Malam2 begini cerita pasal hantu nak?

Betul betul ni,
Bukan Cobaaaaaaan.
Awal pagi semalam, lebih kurang pukul 2 pagi,
saya dengar bunyi sesuatu jatuh atas bumbung rumah saya,
atau mungkin jatuh berdekatan dgn bilik tidur saya.
Bunyi nya cukup kuat hingga saya terjaga.
Cepat2 saya singkap langsir, tgok kat jalan raya.
Mana tau kot eksiden ke, budak rempit tercampak dalam pagar saya ke..
Tak de apa pun.
Senyap jalan raya kecuali sebuah dua kereta di jalanraya.
Sunyi sungguh waktu tu.
Tapi tak lama, lepas tu bunyi anjing jiran bersahutan.
Mendayu dayu salak nya..Macam bunyi tangisan.
Meremang bulu roma saya..
Saya pejam mata dan bersembunyi dalam conforter.
Puas cuba lena kembali tapi tak dapat juga.
Telinga sensitif mcm duk mencari cari bunyi pelik.
Saya rasa saya terbau harum lain macam..Kemboja di kuburan kah?
Bayang apa yg melintas depan tingkap tu?
Kaki sejuk bukan kerana air con, tapi sejuk ketakutan.
Saya kejutkan hubby.
Ada ke patut,
hubby tak bukak mata pun, marah kita adalah.
"Lain kali kalau awak tgok lagi cerita hantu Jepun malam2 buta gini saya bakar DVD tu!"
Nyesal kejutkan dia.
Tak pasal2 kena marah pulak!

2 comments:

mokjadeandell said...

seram .

mamawana said...

Assalam,

Hehe... saya selalu ternampak hantu. Seremmmmm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...