Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, March 16, 2013

Salah ke saya nak tidur bila mata mengantuk?

Bila saya mengantuk saya nak tidor.
Apa awak rasa kalau mengantuk tapi di larang untuk tidor?
Apa awak rasa bila hak untuk pejam mata bila mengantuk telah di rampas?
Entah lah..
Sekiranya saya di paksa untuk celik mata sedangkan waktu tu mengantuk sangat2, saya rasa saya boleh.
Mampu bertahan walau secara terpaksa.
Mungkin mampu bertahan kerana hati terbakar.
Tapi saya pasti  rasa amat terkilan.
Terkilan kerana saya hilang hak saya sebagai insan yg merdeka.
Terkilan kerana saya biarkan diri saya tunduk kepada desakan.
Tidak ada yg lebih nikmat dari dapat lelapkan mata bila rasa mengantuk.
Jiwa saya akan memberontak dalam diam.
Saya rasa macam saya mangsa dera.
Yang paling saya takuti ialah,
Hati mula tidak boleh tanggung penderaan mental ni.
Saya sendiri pun tidak tahu apa yg hati saya bakal bisikkan pada minda.
Hmm...Sebenarnya saya mengantuk sekarang ni,
tapi saya tak leh tidor sebab saya perlu bereskan kerja sekolah ni dulu.
Menci nyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......!

2 comments:

Nizam.Ariff said...

esok-esok boleh buat.....


eh... kat sana esok sekolah ek..?

Granny Hani said...

yup, bersekolah kerana ganti cuti tahun baru cina baru2 ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...