Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, September 2, 2009

Menu semalam


Kalau tak ingatkan ini bulan yang penuh keberkatan dan bulan yang menduga kesabaran ku dalam menjalani ibadah puasa ni memang sah kena orang tu hari ni..
Sabarrr, semoga tuhan berikan ku kesabaran.
Semalam aku ke Bazaar Ramadhan dengan anak ku. Niat ku hanya untuk membeli sedikit lauk untuk berbuka kerana semalam tu memang aku dah set dlm otak yang menu nya ialah "lauk tunjuk' dan 'kuih tunjuk'. Ye lah bila tak ramai yang ada kat rumah aku pun jadi malas nak masak.
Tempat yang aku tuju ialah tempat yang tak pernah2 aku kunjungi..nak cuba cuba. Anak ku beriya iya nak kan lauk ikan keli percik yang dah siap di bakar. Aku ikutkan sajalah selain dari membeli sejenis dua lauk lagi.
Bila tiba waktu berbuka, lauk yang pertama anak ku jamah ialah ikan percik tu lah...Haah, jangan tak tau, ikan tu rupanya dah busuk, agaknya yang tak habis di jual semalam. Geram sungguh aku. Kalau yer pun nak niaga, jangan la guna taktik kotor..Bab bazir duit tu satu, yang aku frust ialah kesian anak ku yang harap sangat nak makan ikan tu..Selain ikan tu, lauk lain yang aku beli dari dia semuanya boleh dikatogorikan sebagai 'TAK SEDAP'. Memang salah aku nak experiment gitu.Serik. hari ni kalau aku beli pun, lebih baik aku beli dari orang yang aku sudah biasa dan sudah terkenal dengan keenakkan juadah yang di pasarkan..Niat nak tolong/bantu peniaga yang baru bercambah rupa nya buat frust dan sakit hati saja..Dah tu tak pasal2 kurus pahala posa ku sbb sepanjang waktu makan tu aku tak habis2 duk bebelkan dia..
Agaknya terbelahak dia tak?

4 comments:

Siti @ nurie said...

itulah yg mals kalau beli kat kedai ni...ada je yg tak kene ngn tekak kita...tak best kan..rupe je cntikk

hani@debumelukut said...

Siti pun pernah terkena jugak?

Siti @ nurie said...

selalunyer tang mee lah..nampak cm sedap secukup rasa je....tapi, bila makn, peh tawar giler...siti bengang giler kalau org yg niaga kat bazar ni...kan kalau dia buat sedap, org akan gi selalu tmpt dia..dia bukannyer nak niaga 1 hari, 30 hr tau...silap2, org dah detect kedai dia tak sdap...he he he..ku teremosi lak..he he he

hani@debumelukut said...

dia orang tak ikhlas niaga tu..nak untung sehari ..long term memang hampeh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...