Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, September 30, 2009

Sakit ke??


Malam tadi gi klinik..Puh! ramai nyer. Lama sungguh menunggu nak date dgn doktor nih..Kalau dgn boyfriend kena tunggu selama nih, aku dah balik dah, tak sanggup aku..
Dapat nombor giliran ke 12. Dari 12 peserta tu, 6 yang datang untuk dressing bahagian kaki yang telah di potong.Mau nyer 10 - 15 minit baru sudah dressing.Sabarrr. Aku perhatikan raut wajah mereka yang berbungkus kaki tu..Tabah hadapi penyakit..Bukan ada pilihan pun.. Kencing manis yang dah peringkat semi final la tu..
Aku insaf seketika..Tengokkan penderitaan mereka tu rasa tak nak lagi jamah makanan yang terover manis. Tak nak lagi dessert yang melekit dengan gula, tak nak lagi Jala Mas, Piana,Buah Tanjung atau sira itu ini..
Mencegah lebih baik dari mengubati..Kita yang menahan makan hanya kerana nak control berat badan ni selalu merungut bila tak leh makan itu ini..Bayangkan mereka yang ada penyakit..Laaagi la tak leh makan itu ini.
Setiap penyakit ada ubat..yer ke??Ubatkan sakit saya boleh?(Hmm..dah melalut dah aku nih).
Ok lah, kita minum dulu..Strawberry milk shake plus whip cream on top..sprinkle suger bits lagi..Nak?
Tok sah laa...Tu, minum air mineral tu...Adoi.........

2 comments:

~0~ said...

heheheh....kawal dari awal...insyallah selamat

syahbandar87 said...

hehe..kesudahan yg menggelikn hati
:p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...