Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, September 14, 2009

Pengertian puasa bagi yang bawah umur


Diam tak diam dah 24 hari kita berpuasa.Di penghujung Ramadhan ni, Anis dah nampak letih sangat.Makan pun dah tak selera mana dah.Hari ni kita sahur kat KFC..Laju sikit nampak dia makan.Alhamdullilah, puasa dia masih penuh...Walau lapar dan dahaga Anis tetap teruskan jua berpuasa, tak kira lah atas niat macam mana pun..Melentur buluh dengan belbagai cara.Anis teruja mengumpul 'Upah puasa' yang kami peruntukkan..Insentif. Biarlah, dia masih anak anak..Kata Anis dia nak beli bunga api dgn duit 'Upah puasa' tu...Apa apa lah Anis, asal jangan mercun dah.

5 comments:

maiyah said...

salam.. anak2 mmg camtu, sy dulu pun cmtu gak

- jinggo - said...

budak kecik dan puasa..
dan yg bestnya..
nilai motivasi tu...
puasa dapat upah...
rasanya dulu2 pun sama...

hans said...

hahahha
namanya sama dgn ku
biasalah budak2

syahbandar87 said...

hehehe..kanak2..satu dunia yg berbeza dngn kita
:)

hani@debumelukut said...

Indahnya kalau boleh kembali ke zaman anak anak..tak gitu maiyah? jinggo? hans? syahbandar?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...