Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, February 4, 2011

Aiseh mennn....

Pulang dari shopping.
Tutup suis kereta.
Punggah barang dapor dari kereta.
Barang personal yang perlu disorokkan cepat2 sorok bawah katil.
(Barang seludup tanpa permit dari boss la ni..)
Dua tiga kali ulang alik dari kereta ke dalam rumah.
Ok, selesai dah.
Penat, tidor sekejap.
Celik mata dah nak Zohor.
Tiba2 teringatkan handbag.
(Sebenarnya nak ambik hset baru tau hbag tak de)
Mana handbag saya tadi?
Mana Mana Mana?
Cari merata ruang.
Atas meja tak ada,
Atas peti ais tak ada jugak.
Mana lah saya letak kan nih..
Alamak, tertinggal kat kedai ke?
Mustahil, on the way back tadi saya sempat isi minyak kereta.
Astagfirullahhhhhhhhhh...di sini awak yer.
Nasib baik jodoh beg ni dengan saya masih panjang.
Mujur masih di situ, tak di curi orang.
Absent minded betul lah saya sekarang ni.
Nasib baik kepala melekat di leher,
Kalau tak, entah kepala saya pun saya tinggal merata tempat.
Tanda dah tua..Tau tak per!

6 comments:

kak Erna said...

astaghfirullah..
alhamdulillah..masih menjadi milik hani..

roslaini said...

kalau saya yang buat camni ....berbatu-batu dileter dek suami.......kalah mak nenek..heheh..tapi yerlah..usia makin meningkat kadang-kadang kita jadi careless dan cepat terlupa..

hani@debumelukut said...

Kak Erna,
Alhamdullilah..

hani@debumelukut said...

Pn roslaini, pernah lebih dari tu..saya letak beg kat atas bonet belakang dan buka pagar dulu.Pas tu terus lupa dan pandu kereta ke sekolah..sampai sekolah tgok hbeg ada kat situ..mengucap panjang!

Jijahh @ f.k said...

isk .. nasib baik tak hilang ....
hehehe agaknye sebab nak cepat suruk barang terlarang ke ? heheh gurau jerr ...

hani@debumelukut said...

orang buat salah cam tu lah jijah kannnn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...