Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, February 25, 2011

Kehabisan Lagu dah ...

Pukul 11 malam
Grandmummy dodoi yer...Dodoi si Dodoi....Imaad tak nak tido.
Cuba lagi lagu apa saja yg terlintas di kepala.
Pukul 12 tgh malam.
Tukar 'Asma ul Husna'...Tak mau jugak tido.
Ke kes suara grandmummy yg buat Imaad laaaagi tak leh tido ni?
Pukul 1 pagi.
Nak dodoi lagu apa lagi nih.Nasyid pulak k..
Mata Imaad makin cerah.Harapan untuk tido makin punah.
Pukul 2 pagi.
Kita Zikir Munajat pulak lah..Imaad tekun dengar. Imaad senyum pejam celik pejam celik..
Acap celik dari pejam. Fail!
Pukul 3 pagi.
Imaad...., grandmummy dah ngantuk ni, lagu 'Are u sleeping' boleh?
Ke nak lagu' pukul 3 pagi' yg P Ramlee nyanyi tu..
Pukul 4 pagi.
Aduh Imaad, time orang tido awak berjaga..Imaad guna jam bagi negara mana ni?

Pukul 5
Pukul 6...ting tonggg..Imaad dah tido.
Dah nak Subuh lahhh...Adoiiii....
Bukan apa, Imaad nak grandmummy berjaga malam supaya rajin sikit Solat Sunat Tahajud.
Kan Imaad kan?

2 comments:

Ibu n Abah said...

Puan Hani...
setuju...
Imaad mmg nak menyeru grandmummynya buat solat tahajud...
Alhamdulillah... kecik lg dah mengajak kebaikan...

hani@debumelukut said...

Ibu dan Abah,
sama2 lah kita doakan Imaad membesar dgn keberkatan Allah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...