Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, February 21, 2011

Di malam sepi aku bermimpi.


Mimpi itu mainan tidur.Mimpi juga lah membolehkan kita merasai detik2 indah yang tak mampu kita rasai di alam nyata. Walau bahagia itu hanya sementara tapi mimpi tetap menjadi satu2 nya harapan untuk keluar sekejap dari jaringan kehidupan yang payah.Biarlah kalau orang lain tak suka bermimpi, saya suka. Cuma saya tak suka bila tersedar dan terpaksa menerima hakikat kenyataan yang jauh berbeza dari mimpi tadi...Nak pejam balik mata dan sambung mimpi part 2.
Boleh sambung ke? Tak pernah pula bersambung mimpi saya yang lepas2.
Tapi kalau mimpi yg menakutkan, bila tersedar sahaja rasa lega! Mujur hanya mimpi bukan realiti.Nak tidur balik pun takut berulang mimpi tadi. Kalau boleh tak nak ingat2 langsung!
Itu lah kita
Itu lah saya.
Menjadikan mainan tidur sebagai satu perjudian. Tidak ada sesiapa yang boleh menjangkakan mimpi apa yang akan di alami malam nanti..
Kalau boleh di atur atur, malam ini saya nak mimpikan apa yer?
Awak nak mimpi apa pula?
Jangan mimpi hantu dah lah.Takut saya.

8 comments:

sally said...

Nak mimpi duit berjuta..bershopping sakan tanpa perlu berfikir byk kali atau rasa regret bila tershopping lebih2...hmmm..

hani@debumelukut said...

heheehee...akak nak mimpi boleh makan apa saja dan badan tak naik2...bahagia sungguh kalau mcm tu.

Makcu B said...

Dalam banyak2 tidur, jarang sekali makcu bermimpi yang manis2 yang indah2 dan yang boleh dibawa keluar dari tidur. Mimpi yang sering hadir adalah mimpi jatuh dari jambatan, dikejar ular, ditindih hantu dan paling takut saat ini mimpi "mengandung". Adussssss di saat usia begini...

hani@debumelukut said...

makcu, mimpi ter'mengandung' tak per gak, jgn mimpi ter'kahwin'dgn org lain dah...hehehe,pakcu kalu nampak makcu senyum dlm tido tu gerok2 lah cepat2

Anonymous said...

if only dreams come true ...bestnye...

Ann said...

hai nim...lets dream...

hani@debumelukut said...

Anonymous,
yup, if only.

hani@debumelukut said...

Ann,
NIM? well, someone called mr nim a long time ago.
I wonder is this you kak Ani?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...