Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, February 5, 2011

Mana lebih senang kahwin ke cerai?


Cuti saja maka sana sini lah kenduri kahwin.
Kahwin Kahwin Kahwin
Senang ke kahwin ni?
Kahwin memang lah senang tapi nak kekalkan perkahwinan tu yang payah.
Semua perkahwinan di mulakan dengan doa agar bahagia ke anak cucu.
Tapi tak semua capai tahap gitu.
Perkahwinan adalah ikatan banyak faktor, bukan ikatan hati dua manusia yg berlainan jenis saja.
Lagi lama usia perkahwinan lagi banyak tersimpul segala macam situasi.
Itu pasal lah walau tak bahagia ada pasangan pilih untuk teruskan juga ikatan perkahwinan.
Nak cerai berai pun rumit juga, melibatkan banyak pihak.
Nak mula semula dan melupuskan segala jejak yang dah dilalui sekian lama amat payah.
Nak tak nak, bahagia atau tidak, hidup di teruskan.
Telan saja lah segala kekurangan dan redha...Betul ke redha?
Hanya pada Tuhan kita panjatkan doa semoga orang2 yang tidak merasai kebahagian dalam perkahwinan ini akan di beri kebahagiaan yang berganda2 di hari esuk nya.
Sekiranya anda boleh mendabik dada dan declare yang anda lah pasangan yang paling bahagia,syabas!
Kekalkan kebahagiaan itu...Tidak semua orang boleh buat begitu.
Bagi saya, bahagia atau tidak, segalanya adalah sementara..
Semuanya milik Allah jua,tidak ada yang kekal.
Saya bersyukur dengan apa yang ada walau tidak sempurna.
Bahagia tidak semestinya 'perfect'
Perkahwinan yang bahagia adalah perkahwinan yang masih utuh walau di duga dengan segala macam dugaan.
Perkahwinan saya?
Setakat ni walau hujan ribut, badai, gelora, taufan, tsunami,
tapi esuknya Tuhan hadiahkan saya pelangi yang cantik untuk saya kagumi..
Begitulah setiap kali..Alhamdullilah.
Saya bahagia cara saya.

6 comments:

Anonymous said...

Bumi mana yang tak pernah di timpa hujan?

sally said...

Salam,
satu n3 yg simple but very strong..setuju all the way with u..

hani@debumelukut said...

anonymous,
betul tu kerana hanya selepas hujan baru kita dapat pelangi yg bewrna warni.

hani@debumelukut said...

Pn sally,
marrige is not the end of a problem but the begining of other new problems...Solving problems is part of the fun..

Zuraini Kamal said...

hmmmm pelangi yg indah hanya dpt dinikmati seketika; tp perasaan yg indah itu yg mberi 1000 kebahagiaan

hani@debumelukut said...

Pn Zuraini,
warna hati yang bersulam kebahagiaan tu terpancar di wajah..itu lah pelangi yang menghiasi diri kita sentiasa,insyaAllah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...