Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, February 28, 2011

Cerita betul ni..lebih kurang cerita Isteri Si Dol.

Kawan saya, ngajar satu sekolah.
Sekarang pun masih ngajar di bawah satu bumbung dgn saya.
Ini cerita dia. Lebih kurang dgn cerita isteri Si dol tu lah.
Cuma bezanya cerita ni betul2 terjadi.
Kawan saya bawa keluarganya makan angin ke Melaka kalau tak silap.
Dalam kereta mereka tu anak2 yg masih kecik2 memekak sepanjang jalan.
Sekejap kelahi, kejap berebut itu ini.
Maklumlah anak tengah nakal..Berjam2 jugak nak tiba ke destinasi.
Sabar si suami yg sedang memandu dah menipis.
Bila ada yg mula menangis terus hilang sabar dia tu.
Dengan geram yang amat sangat sambil tangan kanan memegang stering, tangan kiri di hulurkan ke belakang dan di cubitnya peha anak nya yg berada di seat belakang.
Aduh!
Laaa...bukan anak dia yang teriak kesakitan kena cubit.
Mak mertua dia yang turut serta bercuti mengaduh kesakitan.
Maka suami isteri tu pun berpandangan lah sesama sendiri.
Suami dengan pandangan seorang pesalah,
dan isteri dengan pandangan rimau nak telan pelanduk!
Sampai setakat ni saya dah ketawa guling2
tak sanggup dengar kesudahan cerita mereka tu.
Wahai pembaca yg budiman,
Harap berhati2 lah di jalan raya yer...
( Yah, jgn marah yer..Kak Nie kongsi cerita Yah kat sini sebab kak ni rasa eluk lah kita ingat mengingati sesama kita...hehehehe...
Biru tak peha mak awak tu Yah?)

2 comments:

zuwaidah said...

hehehehehehe rupe2nya tercubit paha mak mertua..saya pun dah setengah jalan baca gelak sakit perut nih

hani@debumelukut said...

Zuwaidah, akak pun gelak sungguh2 bila dgr cerita dari empunya diri hari tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...