Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, February 23, 2011

Ibu kucing ke Ibu orang yg lebih berotak?


Duk sibuk2 dengan cucu ni lupa nak jenguk anak2 Si Kropok. Dah besar rupanya. Semua dah celik mata. Kalau cucu saya bermata coklat, Anak2 Kropok bermata biru. Adei, tak kan banding cucu dgn anak2 Kropok ni.A matter of speaking saja lah.
Anak2 kucing ni dah mula pandai nak panjat keluar dari bekas. Panjat lah kalau nak cari nahas!Tersepit kaki kat jaring kandang tu baru ko tau..Kropok pun satu, didik lah anak ko tu biar tau disiplin sikit.
Usahkan si ibu kucing, manusia pun ramai yang tak reti didik anak. Di biarkan saja anak membesar bebas tanpa batasan..Punah! Macam tak sayang anak.
Entah2 Si kropok ni lagi sayangkan anak dari manusia..Tak pernah tengok lagi ibu kucing buang anak kat tong sampah atau hanyutkan di longkang2 besar..Ibu orang ada yang buat macam ni...Susah payah di lahirkan,senang2 buang.Zalim..Tak gitu?
Tadi saya ambil anak Kropok, nak pegang kejap pun Kropok dah sibuk. Bila bunyi suara tangisan anak dia tu, cepat2 dia gonggong anak nya dan letak balik dalam bekas tu..Kropok wei, aku pinjam kejap pun ko kedekut yer..
Aku pergi riba cucu aku lagi baik.
Baibai lah Kropok.

2 comments:

sally said...

Senyuuuum je Sally baca n3 ni...

hani@debumelukut said...

Pn Sally, kita ni peminat kucing,sama2 fham jiwa la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...