Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, June 8, 2009

Gelaran

Banyak tul gelaran yang kita dapat di sepanjang usia kita..
-Masa sekolah dulu nama gelaran ku glamour sungguh..segan la nak sebut.
-Masa kat maktab aku ni Kak Intan..kenapa? adalah sejarahnya.
-Ada gelaran yang paling aku tak suka.(yang tahu dah senyum tu...itu aku tak suka tuh.)
-Anak anak mengenali ku sebagai Mummy
-Anak buah belah suami ku address aku as Auntie
-Anak buah belah ku pula lebih selelsa memanggil ku Cik Nie
-Anak buah area Telipot gelar ku Cik Su (kerana kedudukan ku sebagai anak bongsu di dalam keluarga
-Kenalan selalu guna nama ku Hani saja
-Kadang kadang Nie
-Yang lebih muda panggil ku Kak Nie
-Abang angkat ku Tok Ngah pulak panggil ku 'Nim'.
(Baru add ni..tq for reminding me..)
- Ipar duai mengenali ku sebagai Kak Long( hubby ku tu anak sulung)
-Ning untuk sedara rapat saja.
-Tice gelaran yang paling famous untuk ku..
-Pn Hajjah adalah panggilan formal dari boss dan kakitangan pejabat.
-Panggilan Ibu hanya untuk bibik ku
-Hanya seorang insan yang memilih Nor untuk ku. Pelik kan?
-Nanti kalau dapat cucu nak di kenali sebagai apa? Nenek Rock??

Akhirnya kita akan dapat gelaran hakiki...Allahyarham....

2 comments:

Tok Ngah said...

Aku panggil Nim -- tak sebut pun! Tak berani panggil Hani, takut tersilap eja ... hehehe .....

aG said...

NOR?
NOR!!!!!!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...