Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, June 20, 2009

Shoes Fanatic



Sapa tau mana I nak dapatkan Tok Bomoh yang hebat? I ni kalau bab kasut dah jadi terpukau gitu.
Semalam my daughter ajak keluar ke Mall beli selipar. Dah agak dah, kalau keluar ke syurga kasut, tak dua, satu pun mesti sangkut. Sah dua you!
Do I need the shoes?
NO!
I got more than enough shoes already. Malas nak cakap berapa pasang yang dah ada, memang tak perlu beli, simpanan cukup untuk setahun dua ni...Dah tak tau nak simpan kat mana dah kasut2 ku tu.Yang beli minggu lepas belum pakai lagi, yang beli kat Batam ada dua tiga, itu tak termasuk yang anak hadiahkan...Wat per la I beli lagi nih...
Shoes fanatic thats what I am.
Kena berubat dah ni.
Kena dapatkan help dari bomoh, air tawar dan pendinding..
But make sure Bomoh yang u all cari tu pakai selipar getah je k.
Kalau pakai kasut, kang rasa curious nak tau lak dia beli kat kedai mana..
Entah2 ajak Bomoh tu gi shop for new shoes.
Kena do something............Help!!!!!!!!!!!!!!!

6 comments:

siti noriza saleh said...

ku pun sama giler kasut...siap simpan dlm kete lag, takut mr hubby nampak...ha ha ha

kuIna said...

salam ziarah....

sylah jentayu yg sdng mencari dahan utk bertenggek...
huhuhu.. len kali jgn bawak money money money... dwk dompet yg hanya ada IC..

Granny Hani said...

ingat kita jer sorok kasut di merata tempat..dalam peti ais jer yg belum letak.

aG said...

Kut ada kena mengena @ kaum kerabat Imelda Marcos... heheheeee kalau boleh lawan dia lagi bagus, tabik lah wak!

wanisan said...

Ning
Dulu2 I was crazy about ties cos I usually wear white or light blue shirts to office n the tie will make the different. Sometime on a short trip, especially to european cities, I will end up buying more than one dozen ties. The other reasons was, I also like to give ties as a business gift.
So I end up being very very long in ties! How did I managed to get rid of this habit? One of my friend told me not to pay straight away for the ties. If u r in a departmental store carry it with u for at least 10 mins or if in a boutique, tell them u will come back later.
U see - we buy what we like without thinking, just like when we drive manual car, we changed gears without even thinking about it. Other examples r - like makan, mandi, riding a bicycle, swinging a golf club n etc. We use our sub-conscious mind for all these purposes. So by carrying the ties around for 10 mins or so, our conscious mind will take over n starts using logic - like... Hey u already got 250 ties at home n another 20 ties u hv not used it yet!
Try it - maybe it will work for shoes n handbags too. :)
Kalau jadi then u hv to belanja me nasi berlauk katil or cherry.
salam

Granny Hani said...

tqtqtqtq..I know imelda must be smiling in her grave.
Haa la, dari beli kasut lagi best kita gi makan nasik berlauk katil or cherry cm Ayah Ji cadang tu..Food? itu pun satu hal jugak..!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...