Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, June 21, 2009

JUJUR


Buah yang tidak pandai menipu...

Tengok tampuk buah ni, kalau 5 kelopak, maka isi nya jugak 5.

Kalau 2 kelopak besar dan 2 kelopak kecik, maka ulas nya mesti serupa itu juga.

Yang sering kali menipu hanya lah Si Buah Hati....Tak gitu???

8 comments:

zaijb said...

mmm... nape dipanggil buah yg tidak pandai menipu erkk???... yumm..yumm..kesukaan saya.

kif_0206 said...

orang jepun suka buah ney

hani@debumelukut said...

o yer ke..mat salleh pun suka gak.Mahal lak tu kalau dah masuk pasaran antarabangsa.
Zai,
this is my favorite fruit too

aG said...

Kenapa lah difikirkan yang negetive!
Kalau menipu tu bukan Si Buah Hati la tu.......

Pohon pisang ditepi sawah
Buah manggis didalam perahu
Kenapa senang lidah bermadah
Hati menangis tak siapa yang tahu

Uwaaaaaaaaa!!!!

Siti @ nurie said...

ku harap buah hati ku tak menipu aku..he he he..siti pun suka buah manggis ni...

hani@debumelukut said...

Memang la buah hati kita tak macam tu...kalau cam tu dah lama kita bagi racun tikus.kan awak kan?

wanisan said...

Ning
Good one. Ada sejenis buah tu dia tak ada name pun. Kesian betul. U know buat ape?
Buah ' BINJAL ' tak ada nama cuma pakai nama bapak dia jer - ....... bin Jai. got u :)

hani@debumelukut said...

hahaahaa...A.Ji ni lawak jugak ye!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...