Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, November 27, 2012

Aku bukan lah jentayu itu.....

Aku kah itu?

Jentayu sudah patah sayapnya.
Hinggap di muka kuala
Temankan aku wahai ombak, wahai pasir pantai,
wahai hembusan bayu..
Aku lebih tenang berada di sini
kerana aku sudah lelah mengejar pelangi
Terlalu lama meredah angkasa,
Cukup cukup lah menggapai mimpi di langit ke tujuh,
Biarkan bulan terus berdansa dengan bintang
dan awan menemani mentari..

Aku tidak lagi mau jadi seperti jentayu.
tidak perlu bertongkat siku
tidak perlu bersandar bahu.
Aku mau melangkah ke hadapan
Melupakan segala payah yg singgah
Biarlah semalam berpusara di hati
Esuk, jika panjang umur aku melangkah lagi
mencorak masa depan dengan lebih tenteram
Aku yakin pada Mu Tuhan.

Aku kah jentayu itu?
Jentayu itu bukan aku...Bukan lagi aku.

3 comments:

Anonymous said...

Salam kenal kak Hani

Berwajah baru, lebih ceria
seceria rasa hati ye
i like...

kc

Unknown said...

perlu ada perubahan ...penghijrahan

azieazah said...

Bagaimana rupa sebenar burung jentayu tu ya?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...