Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, November 25, 2012

Kalau awak tak pernah, saya tabik spring kat awak laaa....

Pernah tak awak rasa sangat sunyi walapun di kala itu riuh rendah di sekeliling awak tu?
Pernah kah awak rasa kesaorangan walau pun di kala itu ramai yang di sekeliling awak tu?
Pernah tak awak rasa tidak ada sesiapa pun yang mempedulikan kehadiran awak?
Pernah kah awak rasa nasib awak tak sebaik nasib orang2 yang awak kenali?
Pernah kah awak rasa kesal?
Pernah kah awak rasa tidak di hargai?
Pernah kah awak rasa ada ketikanya hidup ini tidak adil?
Pernah kah awak rasa nak tak bertempat nak mengadu?
Pernah kah awak rasa nak menangis kuat2 sorang2?
Pernah kah awak rasamacam ni?
Saya pun pandai nasihatkan orang lain suruh redha, sabar, tabah, lebih bersyukur, lebih acap tengok rumput dari tengok langit.
Mudah menasihati orang lain, mudah juga melabelkan orang begitu begini.
Hakikatnya kena batang hidung sendiri baru tau payah nya nak 'think positive'
Saya pun tau, sentiasa ingat yang Tuhan tidak pernah lupakan saya.
Kerana masih berpegang pada janji Tuhan lah saya masih di sini.
Tapi saya nak tanya awak seikhlas ikhlas nya,
pernah kah sekali dalam hidup awak,
awak rasa macam ni?
Saya pernah dan bukan sekali.

8 comments:

Norhaizan hakim said...

PERNAH...tetapi kerana ada tempat mengadu ketika bersujud di atas sejadah, saya jadi kuat menghadapi semua itu!

klcitizen cikgunormah said...

Pernah dan berkali-kali. ;) tapi air pasang pasti akan surut, kalau hujan berdentum pun pasti akan terang balik...

Zuraini Kamal said...

kita hanyalah manusia biasa ...

azieazah said...

Pernah. Selalu pun. Tapi sentiasa berusaha dan belajar untuk terus jadi positif.

Mat Som said...

Ayat pertama itu ada sajaknya...yg ditulis oleh Muhammad Iqbal penulis Agung Pakistan

"Dalam khalayak ramai...aku keseorangan"

cikguden said...

pernahkah kau ingat...

Anonymous said...

pernah..terutama dalam usia begini. orang muda sekarang ni tak hormatkan orng yag lebig tua..mereka merasakan mereka tu hebat sngat sedangkan kita lebih mempunyai pengalaman yang lebih..

Anonymous said...

pernah..beribu kali dari dulu sampai kini.harap tu boleh bertabah,bersabar pujuk hati yang risau.Kalau tidak SASAU..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...