Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, November 27, 2012

Surat terbuka buat Bibik.

    Bik, malam ni kamu mesti tak lena tidur...Yer tau, badan kamu saja kat sini tapi hati kamu dah terbang ke Indon. Bukan main happy lagi yer...
     Selamat bercuti hujung tahun buat kamu. Pulanglah ke daerah mu, ke dakapan anak2 mu dan ke ruang yang kau rasa tenang didalam nya..Bergembiralah dan gunakan lah masa sebulan itu nanti dengan sebaiknya..Sampaikanlah salam Ibu yg Ibu kirimkan melalui kamu untuk kedua ibu bapa mu. Maaf, tahun ini Ibu tidak dapat mengirim apa apa selain dari salam kerana beg kamu tu telah hampir melebihi berat yg sepatutnya...Itu lah, segala benda kamu nak buat balik Indon.
    Tentunya cerita dari Malaya lah yang paling banyak nak kamu khabarkan...Tentunya masakan dari Malaya lah yang akan kamu hidangkan sepanjang kamu di bumi tumpah darah nanti.Ibu boleh bayangkan sibuk nya kamu bila balik kampung, macam artis gitu...hehehe
    Ibu di sini tak apa apa, akan cuba urus segala urusan di bawah bumbung ini. Setiap kali kamu bercuti, ibu terasa kehilangan sebelah tangan..Bila kamu tidak ada baru Ibu tau banyak nya kerja kamu dan kamu tak pernah merungut pun.Malah selain dari kerja2 wajib kamu, kerja2 sunat pun kamu buat tanpa di suruh...Alhamdullilah, beruntungnya ibu dapat pembantu seperti kamu.
   Bik, kamu jangan lupa datang balik ke Malaysia ni yer. Buatnya kamu tak datang balik, pengsan lah Ibu. Mana tak pengsan bik, nak dapatkan bibik baru bukan nya murah..Mahal wooo....Yang lagi payah ialah nak dapatkan Bibik sebaik kamu ni....Kita adalah dua insan yg saling memerlukan. Harap kamu faham dan tidak menghampakan harapan ibu.
  Sekian dulu buat kali ini, Pagi ni kamu tak payah masak, ibu nak keluar beli 'Nasi Belauk' kat pasar. Lagi pun Ibu tengok kamu tu dari tadi duk bilang duit...adoiii, sudah2 lah tu, simpan eluk2 duit tu...Tengah hari nanti kamu nak ke Shopping Mall beli apa lagi? Tak habis habis lah kamu ni...Nasib baik duit gaji kamu bapak dah bank in terus ke Indon, kalau tak habis kamu kerjakan...
  Ok Ok, sekali lagi sekian dulu buat kali ni. Ibu sudahkan dengan serangkap pantun.

Kalau ada sumur di ladang
Boleh saya menumpang mandi
Kalau ada umur yg panjang,
Boleh kita berjumpa lagi.

Bye Bibik...

6 comments:

MaWar said...

syahdunya...

ibundo said...

memang patah sebelah tangan bila bibik takde hihi..

Mie said...

Sebenarnya kalau kita melayannya dengan baik, baik jugalah yang kita dapat...

Irfa said...

mesti baik gila bibik itu hingga ada surat terbuka utknya :)
bukan senang nk dapat pembantu yg baik

Nizam.Ariff said...

derita merindu kat bibik la nanti tu ek...

Norhaizan hakim said...

Saya boleh bayangkan betapa bagusnya khidmat bibik GH ni dan betapa bertuahnya bibik kerana ada majikan sebaik GH..
Kirim salam kat bibik...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...