Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, November 5, 2012

Seperti kasut buruk

Aku,
sepasang kasut yg paling selesa.
Tidak pernah gigit kaki tuan punya.
Tidak pernah rosak bahagian mana sekali pun.
Masa muda ku, aku sudah memang warna kusam.
Kelabu, tak bertumit, tak seksi.
Tapi tuan aku cukup sayangkan aku.
Kemana saja aku di pakai guna.
Aku berjalan seiring dengan paspot tuan ku.
Selalu dah keliling dunia.
Untuk ke sekolah pun aku pernah menemani tuan aku.
Malah acap benar aku bingit telinga duk dgr tuan aku mengajar.
Acap...terlalu acap.
Tuan aku ni suka beli kasut.
Yang lebih muda dari ku berlambak dalam almari kasut.
Aku tau sangat perangai tuan aku nih.
Pantang tengok kasut lawa di mata dia.
Bukan sepasang dua, penuh kabinet dah kasut dia tuh
Tapi bila nak di sarungkan, akuuuuu jugak lah.
Yang baru tu di pakai sekali dua, lepas tu jadi pameran lah.
Sekarang aku dah tua dan aku rasa tuan aku dah bosan dah kat aku nih.
Walau masih eluk, aku rasa aku sepatutnya bercuti dari berada di kaki .
Aku nak rehat.
Aku nak ke rak kasut paling atas lah,Rak tempat tuan aku letak kasut yg di sayangi,
tapi tak diperlukan lagi.






2 comments:

Norhaizan hakim said...

Begitulah resam kehidupan....

makcu B said...

Hehehe... macam karangan budak darjah 6...Aku sebuah basikal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...