Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, November 16, 2012

Apa yang panjang di Rantau Panjang.

Tak suka pergi Rantau Panjang.
Tak payah ajak saya lah.
Tak suka dgn pekan nya yg padat.
Parking payah amat.
Main parking ikut suka hati mcm pekan cowboy.
macam tak ada peraturan jalan raya.
Panas pulak tu.
Nak kata murah, tidak jugak.
Kat Kenanga City pun murah.
Nak kata byk pilihan,
Kat Nilai pun byk pilihan.
Kalau setakat nak beli beras,
Kat wakaf Che Yeh pun belambak.
1001 alasan kenapa tak suka.
Tak nak seribu dalih.
Cuti cuti macam ni sesak lah pekan Rantau panjang.
Harga barang pun melonjak sikit.
Orang tempatan baik jangan ramaikan lagi orang kat pekan tu.
Duk diam diam kat rumah.
Tunggu hujung2 mingu di luar musim cuti.
Serang waktu tak ada pelancung.
Ingat,
Kalau orang tanya kenapa tak ke Rantau Panjang cakap saja,
Saya tak suka ke rantau Panjang.
Walhal tak dapat nak pergi sebab terlalu ramai orang.
Sour Grape!



8 comments:

Nizam.Ariff said...

apa yg ada di rantau panjang tetapi tak ada di mydeen?


telur penyu... hahaha
eh, dia org ada jual lagi ke?

Irfa said...

wlpun asal kelantan dan membesar disana..umur dah 33 tahun baru 2x saya ke sana.
pertama masa umur 13tahun ikut makcik yg duk key el..bawak family so saya ikut

ke2..tahun lepas,pegi ngan adik2..mmg pack giler.parking susah dan jugak panas.tak beli apa pun.

bagi saya sama je rantau panjang dan jugak nilai3 yg dekat ngan umah

Acik Erna said...

Assalam Hani..betul la..cuti sekolah bulan 3 lepas acik pergi..cepat je ajak balik..rimas..panas..sesak..

Maiyah said...

klau xde parkir
mmg sy xmo pegi ar hehe
btul2.. ddk rmh lg best ;)

Ibu n Abah said...

hehehehehe
bila tak nak..
bila hendak...
pejam mata jer...
ekekekekkekee

Nieda said...

dah pergi sekali 2 th dulu. mmg mcm pekan cowboy

Marina Monroe @Nanie said...

Dari mude sampailah tua, tak suka bersesak2..

azieazah said...

Dah bertahun saya tak pegi Rantau Panjang niii..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...