Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, May 11, 2011

Itulah..Ticer larang kamu buat derk jer..

Kalau Ticer larang kamu berlari kamu tak dengar.
Lagi kuat berkejaran ada lah.
Orang lain masa rehat sibuk nak makan.
Kamu tak cukup kaki nak berkejaran.
Kalau Ticer pergi tarik telinga sorang sorang kang esuk mak bapak kamu saman lak.
Setakat jerit jerit melarang kamu bukan nya kamu dengar..
Kan dah sakit.
Siapa yang susah?
Siapa yang dokong kamu, lapkan darah kamu dan bawa kamu ke hospital?
Ticerrrrrrrrrr jugak la.
Siapa yang sakit?
Kamuuuuu jugak laaa..
Siapa yang datang ke sekolah setelah berkali2 Ticer talipon
dan tak ucap terima kasih pun?
Mak bapak kamu lah...
Sekurang kurang nya hulur lah salam dan senyum lah kat kami yg berpeluh2 ni..
Itu aje yg kami mintak, bukan nak upah pun,
Tak apa lah, Kami doakan awak cepat sembuh dan datang ke sekolah semula.

28 comments:

Huda said...

alahai siannye budak itu :) apa nak dikata,budak2 kan kak..hehe

mykhalis said...

ni mst kes mak bapak suka salahkan cikgu serba serbi..anak murid pun ligat kemain!!

mommylavender said...

tu la budak2 di larang tak nak dengar...dah kena tau lak menangis...mmg berat tugas guru2,,,,tegas salah...mak bapak lak lebih percayakan anak2 sekarang...silap sikit pi kat polis tak nak selidik dulu.selamat hari guru pada jentayu....tq mendidik anak bangsa menjadi insan celik ilmu.....

lina said...

salam ma'am - This is special for YOU Teacher

Teacher DAY just around the corner...I wanna to wish YOU Teacher....

The way YOU Teach
The knowledge you Share
The Care you TAKE....
The LOVE you Shower...
MAkes YOU....
The world's best teacher....
Love YOu Teacher...

sahida said...

budak- budak skrg mmg begitu Cikgu Hani.. kita cikgu ni dah jd mcm polis, dokter segalanya lah, melayan mereka ni..;)

wahida said...

uiii...seriau saya tgk kak...

kenapa parent budak tu sampai mcm tu sekali? salam pun tak nak? adeh la...hilang sudah nilai2 pekerti...

Piasara said...

"part darah2 ni yg tak leh tahan ni...adoii..ank2 bertuah ni..susah betul nk bercakap,lagi dilarang macam disuruh2 pulak..~kak, maafkn mak bapak budak tu...diorang dah panik sangat tu kak,sampai terlupa nak ucap trima kasih dn nak senyum....**Tq ticer!!**"

hani@debumelukut said...

Huda,
budak2 ni ada jer benda2 pelik yg dia org buat..

hani@debumelukut said...

MyKhalis,
Hanya cikgu yg mengetahui mcmana besar tanggungjawap yg terpaksa cikgu pikul.

hani@debumelukut said...

mommylavender,
itu kadang2 tu rasa nak cubit jugak tu kalau dah tak nak dgr langsung..

hani@debumelukut said...

Lina,
TQ TQ TQ
Apa2 pun akak tetap syukur dpt bergelar TICER

hani@debumelukut said...

Sahida,
betul tu..gitu lah kami ni.

hani@debumelukut said...

Wahida,
Kami dah biasa dah jumpa parents yg pelik2 ni..parents ke, cikgu ke, insan biasa..ada kelemahan nya kan?

hani@debumelukut said...

Piasara,
kami ni dah lali dgn sikap parents begitu. Asal anak dia orang selamat, itu dah cukup melegakan hati kami ni..

makcu B said...

Makcu tabik spring kat ticer. Kalu makcu ikut, sat lagi doktor jahit kepala makcu pulak kerana pitam tepi longkang klinik.

Ibu n Abah said...

Cikgu Hani...
Bukan nak mengata.. tapi memang ada parent yang tak reti nak ucap terima kaseh kat cikgu yang dah menolong/mengajar/mendidik anak mereka...
Budak2 akan tetap budak tapi ibu bapalah yang bertanggungjawap mendidik jugak anak2 mereka...

hani@debumelukut said...

MakcuB,
siapa pun yg bertittle cikgu akan buat apa yg KakNie buat...

hani@debumelukut said...

Ibu dan Abah,
Syukur tak semua ibubapa yg macam tu..masih ada yg sentiasa membuat guru2 rasa di hargai.

echah_syed said...

hi ticer! hehe :)

hani@debumelukut said...

hi echah.........

eB ezrin said...

eb ms jadik cekgu dolo stress jerk slalu... tapi gelak pn selalu ;p

Fadzli Amir said...

Salam..pernah terjadi kena denda berlari di padang sebab berlari di kawasan sekolah ( kat sekolah dulu tak leh berlari dlm kawasan kelas)...
macam tu lah bebudak...tapi mak bapak budak jgn la macam tu.....cikgu memang best..!!

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum Cikgu Hani,

Tulah budak2. Kita larang dia kata kita marah. Dah jadi macam ni, cakap pun dah terlambat.

cikguden said...

Agak2 la parent tue pun. paling2 pun salamla. nak ucap terima kasih jauh sekali. dunia2.

Mohamad said...

Cikgu..
Saya pernah mengajar di sebuah sekolah swasta di Kedah.. pada masa jamuan hari guru, seorang pelajar naik atas meja. Tujuannya nak berebut ambil makanan, malangnya kepala pelajar pesebut terkena kipas.. teruk jugalah..

Saya yang bawanya ke hospital. Berdarah2.. nasib lah tidak terkena mata..

TokNabe said...

Tak berterima kasih tu kira okey jugak, jangan pulak disalahkan cikgu........

HonEyBuNNy said...

ciannya tengok...

semoga cepat sembuh...

azieazah said...

CIKGU HANI,
benarlah kata orang, jasa guru ini tiada sempadannya. Sentiasa sanggup buat apa saja.

saya harap kes ibubapanya tidak datang itu kes terpencil. aduhhh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...