Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, August 28, 2013

Panadol hari hari

Macam mana untuk lena,
bila pejam saja mata pelbagai tajuk meniti keluar dari minda.
Yang heran nya, kalau siang2 hari otak tidak pulak rajin bukak fail.
Bila bulan panjat langit, mata mula di dera oleh minda.
Ni walau sedang menaip, kepala berdenyut denyut.
Dah telan panadol tadi,
harap2 tertidur lah sekejap sebelum subuh nanti.
Apa yang saya fikirkan?
Entah, terlalu banyak.
Sebenarnya masa depan serah saja pada perancangan Tuhan kan?
Tapi tidak begitu.
Otak tetap nak kerja lebih masa tanpa bayaran overtime pun tak per.
Bab tayang filem lama dalam kepala tu biasa lah, memang tak leh elak.
Ngalahkan Astro kalau pasal ulang tayang.
Orang lain duk sibuk pasal nak sambut Hari Merdeka.
Kita ni datang lah hari apa pun,
masih begini, tetap begini...
Sambut merdeka dengan hati yg terpenjara.
Merdeka! Merdeka! Merdeka!
Merdekakanlah otak saya dari segala permasaalahan ini.
Hmm...dah rasa ngantuk ni, panadol dah bertindak kot.
Gud night and gud morning too...



3 comments:

Kakcik said...

Assalamualaikum dan selamat pagi Hani

D Yatie said...

Kak.. sy kagum dgn akak.. sy yg br di duga jaga ank dgn hfmd mmg boleh hlg smgt hlg sabar.. :'(

Ann Ishak said...

good morning to kakak jugak :)
tido lena ye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...