Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, August 9, 2013

Penuh meja

Semalam dan hari ni teramat lah buzy.
Sekarang Ja dah tidur dan tamu pun dah reda
Saya sambil tunggu pukul 12 untuk feeding Ja boleh lah update blog.
Penat tu penat lah, tapi hati berbunga bunga.
Raya tahun ni sangat berbeza dari biasa.
Tahun ni saya tak buat persiapan raya pun.
Tapi oleh kerana ramai nya orang yg mengambil berat pasal kami,
Rezeki kami sekeluarga sangat murah.
Akhir Ramadhan saya mula menerima pelbagai jenis biskut raya.
Biasanya kalau saya tempah pun tak sebanyak ni.
Sehari sebelum raya macam macam yg di hulurkan buat keluarga saya.
Kerepek, Kek Lapis, Kek Aising, Puding, Tart buah dan Buah buahan.
Cordial, jus dan segala macam minuman pun ada.
Penuh meja. Alhamdullilah.
Malam raya pula lepas satu, satu juadah yg saya terima.
Sate/Kuah kacang
Kuzi ayam
Nasi Dagang
Lontong/Sayur lodeh
Rendang
Ketupat
Gulai Kambing
Subhanallah, Pemurah sungguh mereka ni.
Saya bangga mengenali mereka.
Bertuah menjadi sebahagian dari hidup mereka.
yang paling best,
semenjak dua menjak jadi pengganggur ni,
anak2 buah siap hulur duit raya lagi buat saya.
Maklumlah mak sedara mereka dah tak ada gaji sekarang,
masa mereka kecik2 dulu saya yang hulurkan mereka duit raya,
terharu pulak bila mereka hulur duit raya buat saya.
(bezanya saya hulur sikit saja tapi mereka hulur berganda ganda ni)
Kesimpulan nya hati saya cukup terharu dengan sokongan moral yg saya dapat.
Saya tau Ja dapat mendengar jadi saya tak putus2 duk cerita kat dia pasal raya kali ni.
Kita tak kan lupakan budi mereka ni ja kan?
Kita sama2 doakan semoga mereka yg baik hati ni di murahkan lagi rezeki.
Kalau ditakdirkan ja sembuh nanti, Ja jangan sekali kali membelakangi mereka.
Budi yg baik di kenang sehingga ahkir usia.
Mereka bukan sahaja bersama saya di waktu saya ketawa,
tapi mereka juga menangis bersama saya.
Alhamdullilah, syukur pada Mu Tuhan.






5 comments:

Lynn said...

Alhamdulillah.. murah rezeki mummy sekeluarga. Selamat Hari Raya! :)

Acik Erna said...

Syukur alhamdulillah..

Kakcik said...

Alhamdulillah...

Abil Fikri Ahmad said...

Salam Syawal...Ja, Selamat Hari Raya Ja...banyak dapat angpau yea..

Anonymous said...

Selamat hari raya mummy..
Selamat hari raya Jaa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...