Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, August 23, 2013

Sambil tunggu pukul 2

Tepat jam 1 pagi
N3 awal pagi.
N3 orang yg tak boleh lelapkan mata walau sudah di cuba.
N3 tanda minda tak mampu menjinakkan hati.

Akhir akhir ni saya seperti orang tak ada wawasan,
Memang tak ada pun.
Hidup kerana masih ada nyawa sahaja.
Malas nak fikir pasal apa yg berlaku di sekeliling.
Tak sempat nak tengok dunia luar pun.
Apa cerita kat luar tu hentam saja lah,.
Artis nak bercerai pun bercerai lah
Parti mana, menteri mana jadi apa, saya tak peduli .
Siapa baru di lantik dan siapa di lucutkan jawatan.
Kad undangan kawin berlambak di atas meja.
Dah berlalu pun, tak dapat saya penuhi.
Ajal maut saja yg datang tanpa di undang kan?
Cerita panas, gosip dan kes pelik2,
masuk telinga kiri keluar telinga kanan.
Semua tak penting, tak ada tempat dalam hati untuk di peram.
Tak kuasa nak tolong fikir pasal orang.
Pasal diri sendiri pun tak habis nak fikir.

Sama jugak pasal perasaan.
Saya dah tak ada perasaan agak nya.
Dah jadi seperti tugu batu.
Dicintai? dihargai? dirindui? di permainkan? dipergunakan? ditipu?
Hahahahaaa....Go to hell with those stupid stuff.
Tak de masa nak fikir pasal jiwang2..
Kalau tak ada apa2 buat saya pun tak apa.
Saya tak apa apa.
Saya hanya perlukan perhatian dari Tuhan sahaja.
Semoga Tuhan masih sayangkan saya.
Tidak lupakan saya.

Malam2 begini dari duk cakap sorang2 baik diam.
Tak pasal2 duk membebel tanpa tajuk
Dah....
Saya nak cuba tidor sekali lagi dan beralih ke alam mimpi.
Sudah2 lah wahai otak yg berserabut....
Badan dah penat, berilah peluang untuk badan berehat.


2 comments:

makcu B said...

Tido sikit..... fikir pun kena sikit. Makan pun tentunya sikit tapi, mandi kena banyak tau!

Haslina said...

That's why Facebook comments / posts and blog entries can keep you sane, kak Hani.... A care-giver like you should get a reprieve once in a while. We are only human, not a saint.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...