Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, November 2, 2013

Gagal

Gagal.
Kegagalan.
Saya lah di kalangan orang yang sentiasa gagal.
kegagalan menjadi darah daging saya.
Jalan hidup saya di turap dengan kegagalan.
Jalan yg dah di lalui,
dan jalan yg akan di lalui tetap serupa,
gagal sentiasa.
Saya sentiasa perlu lepaskan apa yang paling saya sayangi..
Saya sentiasa terpaksa terima apa yang saya tidak suka.
Saya seringkali membuat keputusan yg tidak di relai oleh hati.
Saya terlalu kerap kalah dalam setiap yg saya pertaruhkan.
Saya gagal sebagai manusia, gagal sebagai makhlukNya.
Sebenarnya saya sudah mula mererima nasib malang saya jika segala nya tidak memihak kepada saya,tapi saya amat sedih bila terasa seakan Tuhan juga tidak lagi berpaling ke arah saya..
Astaqfirullahilazimmmmmmmmmmmmmmm...
Bantu lah aku ini wahai Tuhan ku, untuk menapak barang selangkah saja lagi di bumi Mu ini.

4 comments:

Anonymous said...

Kita serupa.. bersabarlah wahai kawan..kita tak bleh lari dari org yg suka menaguk diair keruh. Org ditimpa musibah, bukannya nak menolong tetapi jadi tukang karut aje..

Anonymous said...

am one of the few chosen to be like you but in different circumstances.But those were the reasons that make us strong and stronger by the day.Should those happened to others,I doubt they will last another day..Yes believe me...you are strong.You came out of every situation triumphant .Hani,believe in yourself dear...

one avid reader of your blog.

Anonymous said...

sangka baik. ujian menjadi bertambah berat kerana kesungguhan musuh untuk membuat kita gagal. sekiranya murid kita ada perasaan sebegini, pasti teacher menasihatinya supaya tidak patah semangat dan terus berusaha menaiki tangga kejayaan.

Al-Manar said...

Just from reading your entry on IFFAH I feel how lucky you are. We often fail to recognise 'apa itu kejayaan dan pemberian Illahi'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...