Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, November 12, 2013

saya nak cakap jugak, nak jugak.....

Mak saya pesan,
Mak mertua saya pesan,
Kakak2 saya pesan,
Adik2 ipar saya pesan,
Kawan2 rapat saya pesan,
"Shut up! Jgn kata apa apa...
Biarlah susah macamana pun,
Cuba sembunyikan.
Diam, zip mulut,
Tak puas hati pun jangan luahkan.
Sabar dulu, kaji dulu dan  fikir habis2"
Masaalahnya..........
Saya dah x boleh diamkan,
Saya rasa nak meletup otak ni.
Saya x kira, nak jadi apa pun jadilah....
Tapi mak kata....
"Biarlh mereka buat apa yg mereka rasa betul,
Serahkan pada Tuhan untuk tunjukkan kebenaran."
Sedap lah mak kata macam tu...
Yang robek, koyak rabak, yg mengelegak,
Yang saban hari zip mulut dan gam geram
Adalah ambo ni mak......
Batu jemala ni lah yg tanggung azab sengsara hati yg memberontak.
Tok leh okkkkk doh wehhhhhhh.........!





2 comments:

DYatie said...

Dulu kami jugak dipersan begitu. Tapi akhirnya meletup jugak. Dan sekarang, kami diam kembali. Biarkan mereka dengan kata belakang. Tambah pahala kami. :D

Abil Fikri Ahmad said...

Allah kata, jangan "langgar" ibu kita..Baik atau buruk, keputusan itu kan kat Tangan ALLAH..Jadi jgn la "langgar" ALLAH..Sabar dan yakin la..InsyAllah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...