Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, November 16, 2013

Boleh bernafas hari ni...

Bestnya hari ni
Duk rumah dan merasakan rumah ini aku yg punya.
Tak ada gangguan.
Bebas nak buat apa pun tak apa.
Saya bukan selalu boleh macam ni.
Kebiasaan nya saya kena sentiasa control ayu.
Bila kita tak ada space di rumah sendiri, rimas jugak tau.
Ikhlas cakap ni, awak jadi saya awak akan faham.
Ada ketikanya kita nak someone to keep us company,
tapi ada kala nya kita nak bersendiri jugak.
Terus terang saya cakap,
Penat akan menjadi lebih penat bila kita tak dapat rehat minda.
Tak kan lah sepanjang masa kita kena make others comfortable,
what about ourself?
nak juga kebebasan di rumah sendiri.
Jadinya, hari ni,
hanya penduduk negeri ini saja yg ada
Saya biasalah, duk dgn Ja.
But I am free...
Hari ni tak perlu jaga hati orang,
Jaga hati sendiri cukup.
Nak joget pun tak per.
Nal tido sepanjang hari pun tak per
Nak biar gelas penuh sink pun tak per
Nak tgok channel tv mana pun tak per
Nak makan sambil berlari pun tak per
Nak pakai apa pun tak ada masaalah.
God I am happy today.
Happiness just because I can be me.

1 comment:

Unknown said...

Assalamualaikum kak hani
saya tahu rasa itu sebab hari2 sy lalui..oleh itu nikmatilah saat2 kebebasan itu dgn sepuas2nya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...