Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, November 28, 2013

Saja saja mematuk.

Sekarang pukul 3 pagi.
Ada tak orang lain yg 'berjaga malam' macam saya ni?
Saya sorang sorang ni, orang lain berteman dengkur semua nya.
 Ja pun sedang nyenyak di buai mimpi apa tah.
Lepas solat mata jadi tak mengantuk,
walau waktu nak bangun solat, mata sikit punya payah nak bukak.
TV terpasang dgn cerita entah hapa2.
Aircon sejuk menyebabkan saya menaip ni pun berselimutkan comforter.
Perut sekali sekala minta di isi tapi saya buat derk saja..
lagi pun kat dapur hanya ada maggi dan roti..tak ngam lah!
Saya mematuk ni pun bukan ada tajuk khusus,sekadar ikut aliran hati.
Kat luar hujan sekejap sekejap..dua tiga kejap lebat.
Dalam jiwa kosong, dalam minda sarat.
Dalam diri ada hati yg perlu di rawat.
Saya ni sakit sebenarnya, tak sihat.
tapi bila sakit berkumpul di hati,
siapa lah yg tahu...
Tak siapa pun yang ambik peduli walau pun sakit melarat.
Dah...Dah...Awal pagi tak nak pancing simpati.
Ok, mata pun dah berat semula...
Yes! nak tidur dan semoga tidor ini lena.
Rehatlah wahai diri sendiri
dan
yang sedang baca ni pun, tido!
Jom kita tido dan harap2
esuk masih ada untuk kita.

2 comments:

Jun Cupcakekasih said...

Saya baca...dan saya faham...dan saya hanya boleh kirim doa...lewat bayu malam kelam.

Anonymous said...

Ye kak jom tdooo....sy pun lately agak susah nk tdo...keja byk tpi x buat keja pun...wak derk je..hehe...tpi sblom tdo kita disaran bca surah2 tertentu...kalau2lah ditakdirkn kita x jpa lg esok...insyaAllah...mati kita x sia2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...