Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, November 19, 2013

Tulis2, merapu sikit jgn marah...

Betul ke hidup hanya sekali?
Sekali ni jer, tak der re incarnation ke hapa?
Kita andaikan lah hidup bukan sekali,
awak nak hidup yg kedua tu yg bagaimana?
Katakan lah kalau kita berpeluang untuk pilih.
Nak jadi apa?
Nak life yang macam mana?
Kalau lah hidup kali ni dah cukup baik dah,
sudah tentu kita nak kita di kembalikan sebagai kita.
Tak nak jadi orang lain.
Nak rasa bahagia ini berulang kali.
Nak bersama orang2 yg menyayangi kita,
bersama orang2 yg kita sayangi.
Nak lalui lorong yg sama,
Nak pijak bahagian bumi yg sama jugak.
Tapi kalau kehidupan kali ini amat menduga kesabaran,
nak ke hidup macam ni sekali lagi?
nak ke payah ini berulang ulang?
Nak ke riwayat bertintakan air mata begini?
Alah, saja jer tak der kerja duk fikir benda mustahil.
Sementara tunggu waktu subuh, sunyi nya mencengkam hati.
Tadi minda duk ulang tayang perjalanan hidup saya yg penuh liku ni,
Banyak sudah antibiotik 'Sabar' yg saya injek ke dlm hati.
Boleh bukukan jadi novel cerita duka lara saya ni
( cuma kalau buat novel, sah tak laku....!)
Okey, Dah subuh tu....
Kalau lah saya di bangkitkan semula, reincarnation..
Saya nak jadi the Queen of England lah.
boleh ke?
Atau mungkin lebih baik saya tak jadi manusia.
Jadi batu sungai yg besar kaku.
Tidak melukakan dan tidak di lukai.
Hmm...Nak tergelak pun ada.
Hiburan jer ni, hibur hati yg duka.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...