Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, November 10, 2013

x suka

Payah juga jadi saya yg tak reti nak kata 'No' nih.
Kalau saya tak setuju dgn apa apa sekali pun,
saya payah nak suarakan kehendak hati.
Saya akur tapi dalam diam saya memberontak dari dalam.
Seperti api dlm sekam.
Saya sentiasa cuba untuk jaga hati orang.
paksa diri rela sesuatu yg kita tak rela.
Pura pura tidak apa apa.
Sebenarnya saya takut nak bangkang.
takut tak popular?
mungkin jugak begitu.
mungkin sbb saya terlalu jaga hati orang.
Acap sangat bangkang, orang menyampah juga.
nanti kena label pemberontak.
tak mau lah saya macam tu.
Itu pasal lah orang selalu ambil kesempatan ke atas saya.
Saya tau dan sedar tapi saya tak kuasa nak ubah diri saya.
Dari orang lain terluka hati lebih baik saya yg merana sendiri
Dari orang lain berdukacita lagi baik saya pendam rasa.
Tapi sekali sekala saya nak juga things go my way.
But that never happens...
'I did it my way' hanya lagu.
Yang pasti...
' I did it your way'
Always your way.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...