Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, November 28, 2013

Juk Juk batang salak, dah merajuk nak pulak...

Punyer lah garang saya ni,
silap sikit melenting.
kalau berhadapan dgn jurujual yg' kureng ' mesra alam,
saya cepat benar ambik hati.
Pagi pagi saya keluar beli nasi belauk,
dgn penjual nasik tu pun saya cari pasal.
Tapi bukan lah saya sampai bertumbuk ke hapa,
sekadar saya merajuk, tak nak pergi lagi beli di tempat yg sama.
Merajuk lah konon.
Merajuk seminggu dua.
Last last dah tau nasi belauk dia sedap,
tekak nak nasi belauk tu jagak,
maka merajuk kena cancel dulu.
Eluk jer order nasi..
Si penjual tu mungkin tak perasan dia telah menguris hati saya dulu.
Kebetulan hari ni eluk senyum2 lagi, ramah bertanya pasal anak saya lagi..
yer lah yer lah...meter marah saya memang camni, pantang orang buat baik, terus reda.
Garang sangat lah tu...
Padan muka orang garang!

3 comments:

Anonymous said...

Bakpolah kak sapa ngaju dgn ore jual nasik blauk tu?dio wi nasik ko ore hok mari lbt dr kak ko?meme sah nk keno gode ore jual tu

Granny Hani said...

tu lah..kita ore bekeng, bila dia ei ko ore kedie dulu, rasa nak lerak puyuk gulai atah meja tuh..tapi akak senyiuuuummm jer dik, control ayu gitu.

Anonymous said...

nasibla kak kito leh gak control ayu gitu..kalu dbuatnyo kak lerak puyuk jual dio..mau hr tu kak jd tajuk depe harie metero...haha...kak jd ala2 gengster rjo dewo..ooo tidakk kakku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...